Szöveg: Amrein László
Képek: Diamond Atelier

„The next generation of Cafe Racers”

A történet a közelmúltban játszódik. 2013 München, egy nyári este. Egy szokásos motoros összeröffenésnél két motorosnak feltűnik, hogy annak ellenére, hogy épített motorok veszik őket körül, mennyire sablonosak ezek a gépek. Rájöttek, hogy nincs egyéniségük az építéseknek, szinte kivétel nélkül katalógusból ráaggatott cuccokat látnak. A motorok többsége ugyanúgy nézett ki, mintha ugyanarról a gyártósorról kerülne ki mind. Kevés kivételtől eltekintve semmi egyéniség, friss ötlet, csak sablonos megoldások. Főhőseink addig gondolkodtak a dolgon, mígnem elhatározták,………az elhatározást tett követte, és megalakult a Diamond Atelier motorépítő műhely…..egy újfajta megközelítéssel a Cafe Racer stílus felé. Hamar felismerték a boxer motor iránti keresletet, így ez lett a fő profiljuk.

Építéseikhez jobbára BMW alapokat használnak, de neki állnak bárminek. Nem ijednek meg a kihívástól, ugyanis Suzuki DR650-ből is faragtak már cafe racert! Projektjeiket nemes egyszerűséggel csak növekvő sorszámmal látják el. Jelen alanyunk a DA#9-es sorszámot viseli, ami jelzi, hogy ez a 9. projektjük. Jelenleg két Ducati áll építés alatt, de mi most ezzel a BMW RnineT-vel ismerkedünk meg közelebbről.

Ennél a projektnél két típus között vacilláltak (R1200R és RnineT), végül az utóbbira esett a választásuk, ugyanis a 4-es projektükben már szereztek tapasztalatot ezzel a típussal. A megrendelő igénye szerint teljesítmény növelésre is sor került, amit Andreas Reh követett el. A motor kapott egy 1400-as BigBore kittet, így a teljesítmény 145 lóerő lett, amit egy K&N légszűrővel, egy titán Remus leömlőkkel – a végén egy Spark dobbal – támogattak meg. Mivel a teljesítményhez szükséges a megfelelő futómű, így előre Wilbers ZF villa (teljesen állítható), hátulra pedig Wilbers Blackline központi rugó került, valamint a kormánycsillapító is a Wilberstől származik. A megállásról Brembo radiális fék gondoskodik.

A kormány állítható ABM Multiclips, amit a megfelelő üléspozícióhoz állítottak. A kerekek full szénszálas anyagból készültek (BST), Pirelli Supercorsa SP2-es gumikkal felszerelve. A módosított vázhoz látványosan passzol az egyedi üzemanyagtank, erős karaktert adva az összképnek. Kézi gyártású a segédváz, amin Nubuk bőr ülés található. Az egyszemélyes rövid hátsó részt kicsit ellensúlyozza a masszív egykarú lengővilla, amiben meghagyták az eredeti kardán hajtást. A kormányvégekbe integrált irányjelzők igaz, hogy nem egyediek (a Motogadgettől származik), de legalább nem ront az összképen egy kilógó irányjelző. A digitális műszerfal szintén a Motogadget terméke.

Az egyedi kinézet természetesen alap követelmény volt, ami a végeredményben tükrözi is a műhely Ars Poetica-ját – „The next generation of Cafe Racers”. A motor érvényes TÜV vizsgával rendelkezik…..teljesen legális utcai motorkerékpár!

(ha tetszett a cikk vagy videó, szólj hozzá! Bejelentkezéshez segítség az oldal alján)

Eladó motorok

Videó szerkesztés