Kawasaki Z750 – 100.000 km

Szöveg: Amrein László, Marton Csaba
Képek: Marton Csaba, Amrein László

Tavaly, egy közös motorozásunk alatt pörgött bele a 100.000. km Marton Csaba barátom Kawasaki Z750-es motorjába! Arról kérdeztem, hogy milyen karbantartást igényelt ez a hatszámjegyű km. Oknyomozás alatt a 100.000 km!

Csaba a motort újonnan vette. Abban az időben kezdtek a gyártók kijönni az épített streetfighter gépekhez hasonlító naked stílussal, ami Csabának is bejött, így esett a választása erre a motorra! Mint az elmúlt 15 év bebizonyította, nem tett rossz lóra, hiszen majdnem egy “gondozásmentes” motort választott! Természetesen a kötelező alapszervizekre odafigyelt, de elmondása szerint komolyabb szervizt nem igényelt!

Kawasaki Z750 – túl a 100.000 km-en

“2004. márciusi a motor, 0 km-esen vettem! A gumik használattól függően 6-12.000 km-t bírnak ki, de az egykerék és gumifüst nagyban csökkenti az élettartamukat! Eleinte sokat „Mecsekeztem”, és érdekes módon nem kopott gyorsan a fékbetétem, sőt! Pedig nem vagyok lassú. Mentem már erősebb fékekkel is, de azért ez sem szar. Haverok 15-20 ezrenként cserélik.

Szerintem kicsit lágy a futómű, de megszoktam. A 110 Le nekem éppen elég. Fogyasztása 4-7 liter között mozog. Négyet eszik mikor chopperesekkel megyek tengerre, hetet mikor Szeliden a motorostalálkozón elaludtam, és be kellett érnem a melóba.

Egy alkalommal egykerekezéskor lerázkódott a sátram, és beszorult a hátsó kerékhez. Blokkoló kerékkel megálltam, és a motor eldőlt. Én beestem az árokba, agyrázkódásom lett, és kiugrott a vállam. A Kawa tankját behorpasztotta egy kő. Kb. húszforintos nagyságú horpadás, de fújni kellett. Egyszer pedig egy barátom elkérte vizsgázni, és feldöntötte álló helyzetben. Eltörött a jobb hátsó lábtartókonzol, ami a kipufogót is tarja. Kicseréltem! “

Itt már nem kellett rá kuplungolni

3. km – gumiégetés 🙂

1.000 km – garanciális olajcsere ingyen, mert az én motorom volt az első Z750 Pécsen, és nem volt bemutatómotor a Steel Horse Kawasakinál, így egy napra kölcsönadtam, hogy megnézhessék, és kipróbálhassák.

2.000 km – az első lánckereket eggyel kisebbre cseréltem, mert rá kellett kuplungolni, hogy felkapja az elejét. Így már jön gázra is. ☺

6.000 km – olajcsere, amit már én csináltam. Repsol 15-50-es teljesen ásványi olajjal. Buktam a garanciát, de baromi olcsón magam szervizeltem, és mint a példa mutatja, megérte. Minden olajcserénél cseréltem a levegő és olajszűrőt, és szigorúan 6.000. kilométerenként!!!

12.000 km – olajcsere

18.000 km – olajcsere

24.000 km – olajcsere

30.00 km- olajcsere + lánccsere

36.000 km- olajcsere + első fékbetét csere (jó minőségű ragasztott)

42.000 km – olajcsere

45.000 km – szelephézag ellenőrzés (nem kellett bántani), gyertyacsere, mert hidegen az egyik henger nem indult (NGK, ami azóta is bent van)

48.000 km – olajcsere

54.000 km – olajcsere

60.000 km – olajcsere + lánccsere

66.000 km – olajcsere

71.000 km – kiégett a reflektorom

72.000 km – olajcsere + első-hátsó fékbetét csere (jó minőségű ragasztott)

74.000 km – elfosta magát az első telópszimering

78.000 km – olajcsere

84.000 km – olajcsere

90.000 km – olajcsere+lánccsere

96.000 km – olajcsere

Túl a 100.000 km-en

Minden más eredeti: az össze index, izzó, akkumulátor, kuplung (egykerék+gumifüst), telószárak, kerékcsapágyak, gumialkatrészek, fékek, fékcsövek, fékolaj, hűtőfolyadék. Úgy tartom, hogy ami működik, azt nem kell bántani. Ez ebben az esetben bejött! Piszok kíváncsi leszek, hogy az akksi és a kuplung meddig bírja!

(ha tetszett a cikk vagy videó, szólj hozzá! Bejelentkezéshez segítség az oldal alján)

Eladó motorok

Videó szerkesztés