Sfida, a Kihívás

A veronai motorkiállításon a motorépítés is képviselteti magát, a motorozás egyébb területei mellett. A 170.000!!! látogatót vonzó rendezvény meghatározó tényezője nem csak az olasz, hanem az európai motoros életnek is, így számos európai építőműhely állítja ki legújabb munkáit!

Egy rövid kis film a 2019-es kiállításról!

A németországi Officine Uragani építőműhely a legújabb, Sfida (Kihívás) névre keresztelt Honda CX500 építését is itt mutatta be. Mivel a motorépítésben nem lehet használni a szokványos és a nem szokványos kifejezéseket – hiszen itt semmi sem szokványos, és semmi sem nem szokványos -, így mondjuk inkább azt, hogy ismét egy ötlet dús alkotás született!

A műhely olasz tervezője Raffaele Galo vezetésével a 2020-as kiállításra egy 1980-as Honda CX500C került átépítésre, ami első ránézésre a scrambler stílus irányzatot követi, viszont, ha jobban szemügyre vesszük a részleteket, akkor számos modern, technikailag high-tech stílust, megoldást vonultat fel, ami mutatja, hogy több oldalról közelítették meg a témát ebben az esetben!

Az építés 7 hónapot vett igénybe, aminek az alapötlete egy agresszív megjelenésű Cafe Racer / Scrambler/Street Tracker kombó volt, amit az összkép alapján sikerült is megfogniuk. Egyes részletek utalnak a felhasznált irányvonalakra, viszont a használthatóságot a komoly technikai paraméterek biztosítják.

Az épített motorok esetében sokszor az a kritika fogalmazódik meg, hogy baromi jól néz ki, de, vagy nem használható, vagy csak korlátozottan biztosítja a motorozás élményét. Nos, a Sfida esetében a tervezők ezt a problémát megugrották, ugyanis komoly alkatrészek kerültek beépítésre a használhatóság érdekében, és még jól is néznek ki!

A Showa első futómű megadja a masszív megjelenést, a CRF450 elsőfék pedig a biztonságot. A lengővilla egy GL650-ről származik, amibe a hosszú rugóúttal rendelkező telók csatlakoznak, szóval a terepviszonyokat ezekkel a cuccokkal könnyen abszolválhatja a gép. A kerek első lámpa a régi időket idézi, de belül a mai kor technikája rejlik. Az Excel kerekekre szerelt Continental Twinduro TKC80-as gumik adják meg a gép scrambler irányvonalát, amitől még nem lesz egy terepmotor, de ha le kell menni az aszfaltról, jó tudni, hogy ott sem veszik el teljes mértékben.

A váz teljesen érintetlen maradt, egy festéssel tették projekt-kompatibilissá. A tank és annak borítása korszerű tervezésű, ami összhangba került az üléssel. A hátsó farokidomot akár egy sportmotor is megirigyelhetné, ami a sportos kipufogó dobokkal teljes összhangban van. A blokk, ugye magáért beszél, látványos eleme az összképnek.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés