VYRUS, ami nem baj, ha fertőz!

A Vyrus Motorcycle egy Hi-Tech sportmotorokat gyártó kis vállalat, aminek Olaszországban, Corianoban van a székhelye. Egy 260 négyzetméteres csarnokban, kézi munkával készülnek a motorok, ahol csupáncsak öt ember vesz részt az összeszerelésben.

A Vyrus annak idején a Bimotával együtt dolgozott a Bimota Tesi motorkerékpár fejlesztésén, amit le sem tagadhatnának, hiszen az általuk készített motorok elsőkerék-felfüggesztése kísértetiesen hasonlít a Bimota megoldásához. Ez persze nem véletlen, ugyanis ezt a technológiát Massimo Tamburini motorkerékpár tervezővel (a Bimota egyik alapítója / Valerio BIanchi, Giuseppe MOrri és Massimo TAmburini) közös projektben végezték. A Tesi első evolúciójának fejlesztésekor a Vyrus különvált a Bimotától, de vitte magával ezt a különleges elsőkerék-felfüggesztés technológiát, amit azóta is a saját név alatt forgalmazott motorkerékpárokon használ!

A Vyrus egyedi motorokat gyárt, amik megrendelésre készülnek, így nincs két azonos motorkerékpárjuk! Magas szintű technológiával és beszállítókkal dolgoznak, így a gyártási rendszernek köszönhetően a motorok minősége a sorozatgyártású gépek színvonalán van!

A kiváló minőségű alkatrészek, és az egyedi gyártás miatt minden modelljük drága, a legolcsóbb 60.000 dollártól kezdődik! A motorok 750 db elemből tevődnek össze, amit 250 beszállító biztosít! Mint például a Ducati, Pirelli, Marchesini, EFI, Verlicchi, Marelli vagy a Brembo a sok más beszállítók között. Az egyedi gyártásnak és a válogatott alkatrészeknek köszönhetően a Vyrus a legkönnyebb motorkerékpár a kategóriájában a világon! Pl. a 986M2 csupáncsak 145 kg!

Így néz ki egy példány összeszerelése!

A márka főbb jellemzői közé tartozik az egyedi kormányzási technológia, a kiváló minőségű anyagok használata, a CNC technológia használata, valamint az egyedi dizájn! A Vyrus jobbára gyűjtőknek, egyedi igényűeknek, sportolóknak készül, amik szinte műtárgyként is funkcionálnak! 7 munkafázison keresztül készül el egy motorkerékpár. Az összeszerelők komoly műszaki ismeretekkel rendelkeznek, mindegyik egy-egy magas szintű szakember a maga területén! Jelenleg 3 Vyrus modell van gyártásban, ami listát a 987 C3 4V feltuningolt teljesítményű változata egészít ki!

1 – 984 C3 2V (Ducati blokk, 2 szelepes, 1000 cm3 léghűtés, 100 lóerő),
2 – 985 C3 4V (Ducati blokk, 4 szelepes, 1000 cm3 vízhűtés, 155 lóerő)
3 – 987 C3 4V (Ducati blokk, 4 szelepes, 1200 cm3 vízhűtés, 184 lóerő)
4 – 987 C3 4VV (Ducati blokk, 4 szelepes, 1200 cm3 vízhűtés, 211 lóerő).

986M2


2011-ben volt egy kalandozásuk a Moto2 kategória irányába 986M2 modell néven, ugyanis az ott használt Honda CBR600RR blokk köré terveztek egy motort a már jól ismert első felfüggesztés technológiájával! Ezen az új vonalon három modellt kínáltak, aminek a versenyváltozata 90.000 dollárba, az utcai változat kb. 40.000 dollárba, és egy blokk nélküli változat szerepelt, ami 27.000 dollárba került. Mivel nemigen volt rá érdeklődés, így a Vyrus 2012-ben eladta a legyártott prototípusokat, és be is fejezte az ezirányú fejlesztéseit, maradtak az utcai igények kielégítésénél!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés