Yamaha YZF-R7 – 1999

Nem, ez nem a Yamaha legújabb sportmotorjának a bemutatója! Az MT07-re fejlesztett új R7-est már minden valamire való motoros médium bemutatta (a motorage.hu nem 🙂 ), ezért itt most arról a klasszikus R7-esről olvashatsz, amit 1999-ben gyártottak, és csupán 500 darab készült belőle!

Ez az a modell, amit utcán szinte nem lehet látni, ezt a kevés példányt is csak a verseny homologizáció miatt kellett legyártani. A versenyváltozatot OW-02 néven ismerjük, és a Superbike vb-re, valamint a suzukai 8 órás endurance versenyeken való részvételre tervezték.

A 749 ccm-es, 5 titán szelepes blokkból két variáció készült, az egyik közel 100, a másik 135 lóerővel. Az Öhlins futóműnél az YZR500 geometriáját vették alapul, a váz rövidített Deltabox II típusú. A száraz tömege 189 kg.  Az utcai változatot a németországi lóerő szabályozáshoz igazították (abban az időben max. 100 lóerős motort lehetett forgalomba helyezni Németországban), ezért ezzel a 96 lóerős teljesítménnyel árulták a világon mindenhol, szóval nem variálták túl a kínálatot! A fojtott változat majdnem 20 lóerővel volt kevesebb, mint a 10 évvel korábban gyártott – szintén versenycélú – FZR750R OW-01 teljesítménye volt.

A lóerő korlátozást fojtószeleppel oldották meg, ami a rendelkezésre álló max. teljesítmény 75%-át engedi érvényesülni. Elő lehet csalogatni belőle a teljes teljesítményt is, de ahhoz szükség van egy 10.000 fontos versenykészletre, ami többek között frissíti az ECU-t, és bekapcsolja a másodlagos (alapból használaton kívüli) üzemanyag-befecskendező szelepet. Szóval a plusz teljesítmény nagyon komoly pénzbe került, így egy R1 sokkal jobb alternatíva volt a lényegesen olcsóbb ára miatt, és ott 20 %-kal nagyobb nyomaték is rendelkezésre állt.

1999-ben az R7-nek a listaára 22.000 font volt, az akkori új R1-et pedig már 8.000 fontért meglehetett vásárolni. De, a ’99-es R6 is szinte ugyanazt a teljesítményt produkálta, mint az R7, viszont kevesebb, mint a harmadába került, ezért is történhetett meg, hogy az alig 500 példányból viszonylag sok ott maradt a kereskedőknél. Az idők folyamán az R7 egyre kultikusabb motor lett, ami meg is mutatkozik a mai árán. Azt gondolhatnánk, hogy az R7 a komolyabb versenysikerek nélkül nem ugyanabban az ár ligában játszik, mint a Suzuki GSXR750RR, a Honda RVF750, a Kawasaki ZXR750K, vagy a ZX-7RR, esetleg a Bimota nagyon ritka SB8K-ja, viszont erre rácáfol az, hogy idén júniusban 35.000 fontért is hirdettek R7-est.

Egy gyors keresés eredményeként én találtam egy aukciót, ahol 66.000 fontért vesztegetnek egy példányt! Igaz, ez egy nagyon komoly versenygép, és ezért az árét full felsőkategóriás cuccokkal van felruházva. A meglepő, hogy egy száraz kuplung csörömpöl benne (a videóban ducati feelinget ad a hang): Link: https://iconicmotorbikeauctions.com/auction/virgin-mobile-yamaha-r7/

Az akkori csúcstechnológia a megbízhatóság rovására ment, így az utcai változatokkal elég sok tartóssági gond akadt, de, aki manapság egy ilyen motorra tesz szert, az nem is napi használatra alkalmazza.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés