Lassan véget érnek a találgatások a Yamaha R9 körül?

Szöveg: Amrein László

Pont egy évvel ezelőtt írtam egy lehetséges R9 piacra kerüléséről (link), ami akkor erősen logikai okfejtésen alapult, mégpedig az akkor napvilágot látott típus-jóváhagyási kérelem adatai alapján.

Mivel még hivatalos képet nem láttunk, így az eddigi számítógépes variációk mintázatával illusztráljuk a témát!

Azóta eltelt egy év, és még mindig nincs hivatalos bejelentés egy YZF R9 típusú sportmotorról, viszont tavaly évközben több internetes portálon is úgymond, melegen volt tartva a téma.

A legfrissebb infók/találgatások szerint a Yamaha a 2023-as EICMA-n rántja le a leplet az új modellről! Tavaly ősszel levédésre került az YZF-R9 név, és az ehhez tartozó hivatalos logo is, ami szinte felér egy „nyílt beismeréssel”! Továbbá, ha ismét végigvezetjük a tavalyi cikkben görgetett gondolatmenetet, akkor újból egy 1000 ccm alatti sportmotorhoz jutunk el.

Lehet, hogy ilyen lesz az új dizájn

A Yamaha utcai kínálatában az MT sorozat kiemelkedő szerepet játszik. Az utóbbi években ennek a sorozatnak a blokkjaira épültek újabb modellek, pl. a naked stílusú XSR, aztán az off-road Tenere 700, valamint a sportos YZF R7. El is érkeztünk a sportmotorokhoz, amiknél az R6 megszűnt utcai forgalmazásra Európában (csak versenyváltozatot lehet újonnan kapni, a Yamahának nem éri meg az Euro normának való fejlesztés). De, gondoljuk tovább, az R7 nem aratott osztatlan sikert a sportmotorosok körében, amin ne is csodálkozzunk, hiszen a kéthenger és a 73 lóerő erősen elmarad az addigi R6 paramétereitől. Szóval R6 nincs, R7 nem annyira jött be, az R1 2020-ban volt frissítve (idén YZF1000D név alatt került FIM jóváhagyásra egy új modell, csúcs versenytechnikával), így teljesen létjogosultsága van – sőt, szükséges is lenne – egy olyan alternatívának, ami kiváltaná a leköszönő R6-ot, de ütősebb, mint az R7, és nem annyira durva, mint a már szinte verseny R1!

A festés még itt is egy lehetséges variáció, viszont az YZF-R9 logo a már hivatalosan levédett grafikát takarja.

Itt jön képbe az MT sorozat adoptálása, mégpedig az MT09 soros háromhengeres, 890 köbcentis blokkja, ami a maga 119 lóerejével már ütőképes alternatíva lehet az utcai motorosok körében.

Mivel hivatalos bejelentés még nem látott napvilágot, így a japán Autoby autóipari szaklap „jóslására” hagyatkozunk, miszerint 2024-ben a Yamaha piacra dobja az új sportmotorját. Az Autoby rendelkezik egy olyan tulajdonsággal, hogy nagy pontossággal „megjósolja” a japán gyártók következő modelljeit. Szerintem kártyából vetik ki, de, ha mégsem, akkor valaki súg nekik! 🙂

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés