Időutazás – Rangers Mc motorostalálkozó, 1997-98, Esztergom

Szöveg és képek: Amrein László

Ez a sisak törött el a fejemen a balesetben

A ’97-es esztergomi találkozó az egyik legemlékezetesebb számomra, ugyanis onnan hazafelé jövet volt egy balesetem, amit csoda, hogy túléltem. Egy kocsisort előztem a Velencei-tónál Gárdonyban, az első autó pedig balra fordult. Másnap a kórházban tértem magamhoz, ott mondták mi történt. Azóta sem emlékszem rá, a sisak is eltörött a fejemen. Az utasom szerencsésen esett, megúszta egy kis lábsérüléssel, nem úgy, mint én, agyrázkódás, bokaszalag szakadás, sarokcsont zúzódás, stb.

Na, de akkor nézzük, hogy mi is történt Esztergomban. Ugye, a Duna-kanyar helyszín miatt – hasonlóan a pilismaróti Karasna bulihoz – az oda út is már felér egy kirándulással a táj szépsége miatt. A találkozó egy kempingben volt rendezve, ami biztosította a kulturált vizesblokkot is. A napi programra mondhatjuk, hogy a szokásos motoros játékok voltak, viszont itt volt egy kiemelkedő dolog, mégpedig egy gyorsulási verseny! Nos, ez a verseny már erősen mozgatta az ingereimet, a következő, ’98-as találkozóra már pont ez miatt mentünk, de akkor már csapatosan, és nevezési szándékkal! A ’98-as gyorsulás már az Easy Wolf gyorsulási sorozat állomása volt, ami már közvetlen hatással lett a további életemre!

1998-ban már az én fekete GSXR1100-em is ott állt a depóban!

De, vissza ’97-be! A találkozó felvonulása elég hosszú kör volt, emlékszem qurva jó érzés volt a sok motor között gurulni. Mondjuk ezt a felvonulósdit hamar feladtam magamban, a következő évben egy 1100-es GSXR-rel már nem volt olyan komfortos (’97-ben még egy Honda XL600-assal jártam találkozókra). Szóval, a gyorsulási verseny a városon kívül került megrendezésre, már nemigen emlékszem a helyszínre, de erős a tippem, hogy a 111-es út volt az, ami összeköti Esztergomot és Dorogot.

Ugye, a gyorsulási versenyek kezdetéről beszélünk, így rám komoly hatással volt, hogy két üvöltő motor száguld egymás mellett! A szünetben, akkori viszonylatban látványos show műsor volt, pár enduros egykerekezett és egy kisteherautóra szerelt rámpán ugratgatott, valamint 2-3 nagyobb géppel gumit füstöltek! Akkor volt egy fílingje ezeknek a dolgoknak, ami mára sajnos nekem már nincs meg. Vagy azért, mert az ingerküszöb teljesen más lett utána, vagy a mai találkozók már nem olyanok, mint anno. Na, mindegy, az viszont biztos, hogy ezek a hatások elkezdtek terelni egy irányba.

A ’98-as Rangers bulira már kifejezetten az Easy Wolf kupasorozat miatt mentünk, ahol Horváth Józsi barátom már indult az én 1100-as GSXR-emmel! Három motorral voltunk (GSXR1100, GSXR750, és ETZ250), a találkozó ugyanúgy a kempingben volt, a gyorsulás pedig ugyanúgy a városon kívül. Itt már az a digitális időmérő berendezés biztosította a technikai hátteret, amit az Easy Wolf Mc épített a versenysorozatra. Szerintem ez a sorozat rakta le a hazai dragsport alapkövét, amit hamarosan Kunmadaras tovább fejlesztett, egészen a hivatalos sportig.

Az első hatások a jövő irányába……..amit akkor még nem tudtunk, csak egy jó bulinak fogtunk fel. 🙂

Ha jól rémlik, akkor itt a szünetben Erdős Csaba tartott egykerekező bemutatót. Ezekből a betétműsorokból alakult ki aztán az akkor még streetfighternek hívott, később stunt riding néven futott különálló versenyek, rendezvények. Nos, ebben már nekem is erősen benne volt a kezem, de ez már egy pár évvel későbbi sztori.

A következő Időutazás az 1997-es Ghost Mc, Békéscsaba találkozó lesz!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés