Időutazás – Devils Mc motorostalálkozó 1997-98, Újszilvás

Szöveg és képek: Amrein László

Nosztalgikus emlékek

Hát igen…az újszilvási Devils találkozó a ’90-es években maga volt az etalon, hiszen a volumenével, a zenei és egyéb programjaival nem csak kiemelkedett az ország többi találkozója közül, hanem iránymutató inspiráció is volt más szervezők számára.
Az első Devils buli 1992-ben volt, ahol kb. 500 motoros jött össze. Ez a létszám három év múlva már 6.000 főre duzzadt, ami a későbbiekben egyre csak nőtt! Én ’97-ben voltam először, és 2000-ben utoljára, onnantól a gyorsulás és a stunt riding vonal „csábított” el a találkozóktól!

Balra: a sátortábor egy része. Jobbra: Mike Tamás AirBlade építése

Szóval a ’97-es bulira jó kis csapat verődött össze, a Balatonnál egy német motoros társaságot is sikerült összeszednünk, ajánlottuk nekik az újszilvási bulit, pestig el is jöttek velünk – ott csapódtak még hozzánk haverok -, de aztán egy helyen leléptek. Mivel ez volt ez első ekkora bulim, így először csak szájtátva nézegettem a forgatagot a sátorverés után!
A motorstílusok sokasága, a játékos programok, a zenei kínálat eléggé magával ragadott, talán ott fogalmazódott meg bennem, hogy állandóan ilyen helyekre akarok járni! Ez végül kicsit más irányba ment el, de szerencsére az is motoros vonal maradt, ugyanis a stunt riding stílusban betöltött szerepemnek köszönhetően Európában számos nagy motoros rendezvényt sikerült bejárnom!

Széles a spektrum, a BossHoss és az enduro is szívesen látott volt Újszilváson

De, vissza Újszilvásra! Az akkor igencsak kuriózumnak számító BossHoss-tól kezdve a terepmotorokon át az épített chopperekig, és a sportmotorok sokaságáig bezárólag minden megtalálható volt a sátrak között. A felvonuláson sokezer motor vett részt, babiloni kavalkádnak tűnt a számtalan fajta motor! Én akkor még a Honda XL 600-assal voltam, viszont ’98-ban már egy 1100-es GSX-R-rel érkeztem.

Emlékszem, hogy itt láttam először azt az AirBlade-nek keresztelt Honda építést, amit Mike Tamás követett el! Ő aztán az airbrush festésben lett nem csak hazai, hanem nemzetközi hírű is! Persze akkor még nem ismertem, de később az újságírói életszakaszomban egész jó viszonyba kerültünk. Szóval itt is volt olyan momentum a történetben (Mike Tomi), ami a későbbiekben kiemelkedett számomra a normál motoros közegből.

Balra: Oszi barátommal Újszilváson Jobbra: ’98-ban már a GSX-R-rel mentem Újszilvásra

Mint említettem, ’98-ban már az 1100-es Suzukival voltam, a buli hangulata mit sem változott, a végén kicsit nehezen pakoltunk össze és indultunk hazafelé. A Devils bulikról készült év végén egy összefoglaló videokazetta, amihez én alig vártam, hogy hozzájussak! A szezon végén az volt az elfoglaltság, hogy minél több találkozóról begyűjtsem a felvételeket! Pl. az esztergomi gyorsulási verseny kazettája miatt hónapokig zaklattam a szervezőket! 🙂  A mai napig megvannak ezek a régi kazetták!

Még ért itt egy momentum a jövővel kapcsolatban. Már nem tudom pontosan, de vagy ekkor, vagy még ’97-ben ismertetett össze ott Újszilváson Oszi barátom Porpáczy Ricsivel, aki akkor már a Wild Magazin újságírója-, és egy ismert személyisége volt a motoros életnek (gyorsulási és streetfigter versenyt rendezett már akkor). Ricsivel később elég szoros lett a kapcsolatunk, egyrészt a stunt versenyek szervezése, másrészt az újságírás kötődése miatt (idővel én a SuperBike és a MotomiX magazinoknál dolgoztam).

A felvonulás igazi népünnepély volt, tömegek várták a motorokat

Az utolsó újszilvási Devils buli 2007-ben volt. Én akkor már rég nem jártam motorostalálkozókra, pl. 2007-ben a kaposújlaki Stunt világbajnokság szervezésével és lebonyolításával voltam elfoglalva.

Azt akkor még szintén nem tudtam, hogy évekkel később a Devils MC elnökével és a Wild Magazin tulajdonosával – Somfai Péterrel – is ismeretséget fogok kötni. Először a versenyek szervezése, majd Mókus és Angyal Zoli menedzselése kapcsán.

Balra: ‘Újszilvás 1998 – GSX-R1100 Jobbra: Újszilvás 2000 – GSX-R1100

Ahogy végig veszem ezeket az Időutazás cikkeimet, látom, hogy lassan kezdett körvonalazódni a motoroséletben levő irányvonalam.

A következő Időutazás az 1998-as Easy Wolf Gyorsulási Kupasorozat összefoglalója lesz, amivel el is érkezek a motoros életem egyik fordulópontjához!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés