Suzuki LS650 kompresszor – Slick Chick
Szöveg: Amrein László
Képek: Floris Velthuis
Blokktuningot általában a nagyobb hengerűrtartalmú gépeken szoktak végezni, épp ezért is érdekes az ötlet, hogy egy 650-es egyhengeres gépre kompresszor kerüljön. A Rno Cycles viszont épp erre a furcsaságra játszik rá, remélve a figyelem ráirányulását.
A holland műhelynek nem ez az első LS650 építése, korábban is „kés alá” került már egy Savage, Lucky Bastard név alatt, amivel több kupát is nyert! Arno Overweel valami különlegességgel szerette volna felhívni a figyelmet magára, így esett a választás ismét egy LS650-re, de ezt még extrémebbre és még szebbre akarta átépíteni!
A motor ékes középpontja a kompresszor! Mennyire kell őrültnek lenni valakinek ahhoz, hogy egy Savage-re ilyent tegyen? Csak annyira, mint amennyire Arno, hiszen számára semmi sem lehet túl extrém, mert ő jobban szereti a hagyományos helyett az innovatív dolgokat. Természetesen egy autó kompresszora nem illeszkedik könnyen egy 650 ccm-es motorra, így elég sok átalakítást kellett végeznie, és számos beállítást, hogy a teljesítményt bírja a henger és a porlasztók is. Nem csak műszakilag kellett megfelelni a dolognak, hanem esztétikailag is, hiszen Arno egy igazi maximalista.
Mivel Arno műszaki rajzoló, így az elképzelését térben is megtudja valósítani. És amit elgondol, azt általában meg is csinálja. A rövid motorból egy hosszabbat tervezett, így a gyári váz el lett vágva, és egy merev hátsó résszel meglett toldva.
Az eredeti elképzelés egy keskeny első és hátsó kerék volt, de a Mercedes kompresszor miatt a keskeny hátsókerék ugrott, egy szélesebb jobban illett a képbe, így egy 190-es RSV Aprilia kerék került be hátulra. A sárvédő szénszálas anyagból, valamint a rendszámtábla szintén ebből készült.
Hátsófék nincs a motoron – csak egy dekoratív tárcsa, amibe lézerrel vágták bele a motor nevét -, ezért az első féknek tökéletesen kell működnie. Ennek érdekében egy Tokico féknyereg és egy high-tech féktárcsa került fel előre.
Az első villák 7 cm-rel lettek megrövidítve, ami által lejjebb került a motor eleje.
Először a kormány lett felhelyezve, hogy be lehessen pozicionálni az ülést, ami egyszemélyes, és egy vékony szivacsréteggel lett bevonva. Az üzemanyagtank a Lucky-n csupán csak 2,5 literes volt (ami alig volt elég 50 km-re), itt viszont a nyújtott váznak köszönhetően volt elég hely, így ezen a motoron nagyobb lett a tank. Ez két különálló részből áll, amik közé be lettek építve a műszerek. Az üzemanyag szivattyú egy Yamahából származik. A tank dizájnja tovább lett gondolva a fényszóróra is, az egységes kinézet miatt.
Hogy miért nem egy Harley?
Arno: „Nem akartam valami drága motort, inkább olyant kerestem, ami első pillantásra nem annyira alkalmas építésre. Így ehhez a projekthez ismét az LS650-est választottam, mert ez egy olcsó, de jó alap. Az előző LS építése közben sok olyan ötletem volt, amit akkor nem valósítottam meg, de most itt volt a kínálkozó alkalom. A Savage egy kicsi és rövid motorkerékpár, én meg egy hosszú gépet akartam építeni belőle. Így az ötleteket összegyúrva született meg a Slick Chick!”
Arno: „Először arra gondoltam, hogy közvetlen a főtengelyről hajtom meg a kompresszort, de mivel szeretem a nyitott és látható technikát, így végül egy szíjhajtás mellett döntöttem. Igaz, időközben kiderült, hogy ez nehezebb, mint először gondoltam, de pár akrobatikus trükkel végül sikerült megoldanom. Pl. a főtengely hajtást ki kellett emelni, vagy a domború oldaldekli laposítása. Először egy Mini Cooper kompresszorával próbálkoztam, de nem sikerült beilleszteni, de szerencsére rátaláltam egy Eaton M45 kompresszorra egy Mercedesből, ami jobban illeszkedett a helyre.”
(ha tetszett a cikk, szólj hozzá! Bejelentkezéshez segítség az oldal alján)