Nyílt levél az autósokhoz ….meg az autóban ülő motorosokhoz is!

Szöveg és képek: Amrein László

Most azokhoz az autóvezetőkhöz szólnék (akiknek egy része szerintem motoros is), akik szinte már baleseti szituációt előidézve kényszerképzetük van, hogy a motorost minden helyzetben el kell engedni!

A balról jövő Audinak nem kellett volna itt megállnia a főúton

Nos, kedves autóvezetők! Ne állj meg udvariasan a főúton, hogy elsőbbséget adj a motornak, hiszen nekem van egy elsőbbségadás kötelező táblám (mai történet, Mánfánál kanyarodtam Pécs felé)! Én csak annyit kérnék, hogy tartsd be a Kresz szabályokat, akkor adj elsőbbséget, amikor kell! Hidd el, ha egyszer már megálltam (mert ugye látom, hogy jössz, nekem meg táblám van), akkor egyszerűbb a forgalomnak, ha normálisan folyik, mint egy ilyen fölösleges udvariaskodással megakasztod a mögötted levő forgalmat is, valamint én sem indulok el egyből, előbb meggyőződök, hogy tudatosan álltál meg, annak ellenére, hogy nem kellene! Szóval tartsuk be a szabályokat, úgy mindenkinek egyértelmű lesz a közlekedés!

Indokolatlan lehúzódás

A másik téma az előzéshez való hozzásegítés! Kedves autót vezető! Hidd el, ha a motoros meg akar előzni, akkor meg is fog! (persze itt most átlagos autóról beszélek). Ha megyünk kint az úton, és nincs szembeforgalom, ne húzódj le az út szélére, van bőven hely az előzéshez, az irányjelződet meg ne villogtasd km-eken keresztül jobbra, még egy mellékútról kikanyarodó autó azt találja hinni be akarsz fordulni, és kimegy eléd … te meg a tükröd bámulod, mikor előz már ez a hülye motoros! Ha meg jönnek szembe, akkor miből gondolod, hogy én 110-130-cal meg akarlak előzni, ha lehúzódsz?

Itt ha lehúzódott volna az autós, akkor sem akarok előzni

Majd én eldöntöm, hogy mikor, milyen szituációban foglak megelőzni, nem hagyatkozom a mesterségesen gerjesztett lehetőségre! Nem fogok belemenni egy ilyen szűk csatornába nagyobb sebességnél! A motoros ismeri a gépe dinamikáját, feltudja mérni az előzéshez szükséges helyzeteket.

Tudod mikor húzódj le? Bent a városi lassú forgalomban, meg piros lámpához érve, azzal tényleg segíted a motoros haladását, de több sávos közlekedésnél meg figyelj a másik oldalra is, nehogy ott meg ráhúzd a jobbról előző motorosra, hiszen általában a motorosok cikáznak a sorok között (ezt pedig a motoros fejében kellene rendbe tenni, hogy ne két oldalról kerüljék az autót egyszerre). Szóval kedves autósok, fölöslegesen ne udvariaskodjunk a motorossal szemben, hagyjuk meg a döntés jogát neki, hogyan, mikor fog megelőzni!

Na, ez tényleg szinte rizikó nélküli segítség a motorosnak

Mondjuk annak a BMW-snek beszélhetek, aki az egoja miatt ma elég necces szituban előzött meg a szerpentinen Pécsről Orfű felé, de a tükörben láttam már, hogy nyomulósan jön, így felkészültem, de így is majdnem elsodort. Ha nem figyelek hátra is, és kicsit le akarom vágni a kanyart, abból baj lett volna! A saját sávomban maradtam, kicsit közelebb a felezőhöz, de így is majdnem összeértünk, mikor az egyik kanyarban „beszúrt” nekem. Nem értem mire volt ez jó, utána ott battyogott előttem km-eket, hiszen autót már nem tudott előzni, de ez miatt aludjon elégedetten!

Itt segíthetett volna a Volvo, ha kicsit lehúzódik

(ha tetszett a cikk, szólj hozzá! Bejelentkezéshez segítség az oldal alján)

Ezt olvastad már? :

Eladó motorok

Videó szerkesztés