DUCATI 900SD Darmah

Szöveg: Amrein László
Képek: Lowlander Cycles
Modell: Gyovai Evelin

Nagy Misit a motorátépítéseiről ismerjük jobbára, viszont ebben az esetben nem motorépítésről van szó, hanem egy restaurálásról! Én nem is tudom eldönteni, hogy mi a nehezebb, alkotni egy olyan motort, ami a fantáziádra van bízva, vagy az a kötöttség, hogy minden apró részletet úgy kell újjávarázsolni, ahogy azt a gyárban megálmodták! Nos, ezt majd megkérdezem a szakemberektől, akkor most nézzük a Lowlander Cycles munkáját!

A motor egy ’70-es évek végéből származó Ducati 900SD Darmah. Mivel megkaptam a szóban forgó motor gyári kézikönyvét is, így kicsit szemezgessünk a gyári adatokból. A hajtómű egy V2-es 90 fokban elrendezett 4 ütemű erőforrás, 863.9 ccm, 7.800-as maximális fordulattal. Az erőátvitel lánchajtás, 5 sebességes váltón keresztül. A váz egy nyitott dupla bölcsőváz, félkarú lengővilla csatlakozik hozzá.

Mindkét kerék magnézium ötvözet, a motor súlya szárazon 216 kg. Elöl hidraulikus fék gondoskodik a megállásról egy 280 mm-es dupla tárcsával, hátul szintén hidraulikus a fék, szintén 280 mm-es tárcsával. Talán elég is lesznek ezek az alapinformációk, hiszen a részletesebb technikai, szerelési útmutatókat egy 115 oldalas kiadvány tartalmazza, ami sok infót ad, de azt gondolom ezek inkább egy szűkebb körnek (szerelők, építők, műszaki érdeklődésűek) lennének érdekesek.

Akkor nézzük Misi barátunk ténykedését. Egy német megrendelő kívánságára lett restaurálva a Ducati. A munka kizárólag a küllemre vonatkozott, a motorba nem kellett belenyúlni. Kívül viszont az utolsó csavarig mindent gyári állapotba kellett visszaállítani. A váz és a lengővilla porfestést kapott, a sárvédők a kipufogók és egyéb alkatrészek krómozva lettek. A fő darabok mellett számos kisebb alkatrész is újra lett fényezve, mint pl. a kormánykapcsoló, ahol a betűket már kézzel kellett kifesteni!

Az összes csavar rozsdamentesre lett cserélve, persze egy alapos fejpolírral egybekötve. A blokk, a teleszkópok és a lánckerék szintén egy alapos polírozáson estek át, hogy összhangban legyenek az újra krómozott csillogással!

A kész munkának az a trükkje, hogy ugyanaz a motor két színben is elkészült, ugyanis fekete és piros idomszett is készült hozzá, így a tulajdonos kedve szerint váltogathatja a színeket!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés