A holland világjáró egy Yamaha R1-gyel veszi célba az Északi-sarkot!

Kinek lehet olyan elvetemült ötlete, hogy egy sportmotorral célozza be az Északi-sarkot? Nem, ez nem kacsa, mert, ha azt mondom, hogy Sjaak Lucassen a neve az ötletgazdának, akkor talán sok mindenkiben felrémlik egy fickó, aki már az egész földet megkerülte egy R1 nyergében!

Sjaak legújabb agymenése, hogy egy speciálisan átalakított Yamaha R1-gyel Amundsen nyomába ered, és ő is meghódítja a Nort Pole-t! Igaz, Amudsen nevéhez a Déli-sark fűződik, az északit repülővel hódította meg, de a jégen is közel járt az északi ponthoz, amit sokan vitattak a múltban!

Barrow (Alaszka) az USA legészakibb pontja

Sjaak az expedíció indulását 2021. januárra tűzte ki, addig viszont számos dolgot meg kell oldania. Ehhez a túrájához sok segítség az a tapasztalat, amit az eddigi alaszkai túráinál már megtapasztalt, de most egy olyan vidékre merészkedik, ahol nem csak, hogy motorral nem jártak még, hanem ember sem jár arra!

Az egyik kardinális kérdés, hogy honnan szerez üzemanyagot? Ugyanis a saját magának megfogalmazott szabályokban az is benne van, hogy nem vesz igénybe külső segítséget! Eddig egy speciális utánfutóban (Polar Ice Ride 2013) vitte magával az üzemanyagot és az egyéb dolgokat, de ezt most át kellett gondolnia. A másik kérdés a gumi! Sjaak ezt sem bízza a véletlenre, ugyanis egy saját maga tervezett gumiabroncsot gyártatott le, ami egy rendkívül széles méretű és puha anyagú keverékből készült. A hátsó 60 cm, az első 30 cm széles!

A már legyártott speciális gumik!

Tapasztalata van már az ilyen közegben való motorozásról, ugyanis 2013-ban Alaszka legészakibb pontjától (Barrow) az USA legdélebbi pontjáig (Key West, Florida) motorozott szintén R1-gyel! Már ott alkalmazta a saját magának felállított szabályokat, miszerint nincs külső segítség, és nem használ sem támasztó kerekeket, sem sítalpakat az egyenesben tartáshoz!

Egy fantasztikus videó a földkörüli útról

Az eddigi jeges túráin begyűjtött tapasztalatait használja fel most az előkészületekben, miszerint meg kell oldania a gumik tapadását, a motor megfelelő hőfokát, a szállító szánkó tökéletesítését, a filmezést és fotózást, valamint a látási körülmények javítását és az egyensúly megtartását!

A speciális utánfutó

Sjaak sokat gondolkodott a megfelelő eszközön, amivel el tudná érni az Északi-sarkot, és ami azért még motor. Az előző jeges túráiból kiindulva először úgy gondolta, hogy az eddig használt R1-es típus nem alkalmas egy ilyen horderejű feladathoz – az átalakítások ellenére sem. Számos alternatívát számba vett (3 kerekű, lánctalpas, stb.), ami megfelelő lenne ezen a terepen, és ami azért még a motorkerékpár kategóriába belefér, de megannyi szempont átrágása után, csak-csak oda jutott vissza, hogy mégis csak egy R1-est alakít át!

Ehhez nem a 2013-ban használt motort fejleszti tovább, hanem egy másik példányt, a már jól bevált 2001-es szériából, amit teljesen az alapokról épít, ugyanis ezzel az évjárattal bőségesen szerzett már tapasztalatot. Az ésszerűségnek engedve, kicsit módosította az eddigi szabályait is, és ezen a túrán a tankolás és a fotózás/videózás pontoknál engedményt tett magának, ezeket egy kísérő autó fogja ellátni! Az biztos, hogy ez a kis engedmény nem von le semmit a merész kaland értékéből!

Sjaak eddigi nagyobb túrái:

1992 – 1993 Ausztralia
1995 – 1998 World Tour Fireblade
2001 – 2006 World Tour Yamaha R1
2006 North Cape winter
2008 North Cape winter
2009 Alaska winter
2013 Polar Ice Ride

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés