Italian Resilience, az Olasz Ellenálló!

Szöveg: Amrein László
Képek: FMW Motorcycles

Lorenzo Frugaroli – olasz motorépítő -, mi mással is ütné el a kényszer otthonmaradást, mint egy újabb kreatív építéssel?

A projekt „áldozata” egy 1993-as Yamaha GTS1000, ami anno egy elég tiszavirág életű modell volt a Yamaha palettáján. Alig pár évig gyártották (1993-1996), és mivel a népszerűségi listán elég gyengén teljesített, így az USA-ban ’94-ben be is szüntették a forgalmazását. A gyártás megszűnése után még évekig lehetett kapni, hiszen a legyártott példányok lassan fogytak a kereskedésekből!

Nem volt népszerű a GTS, így hamar meg is szűnt a gyártása

A gyári GTS messziről kitűnik a többi motorkerékpár közül, köszönhetően az egyedi elsőkerék felfüggesztésének, ami első ránézésre hajaz a Bimota által használt hasonló elven működő rendszerére! Frugalori a GTS ezen látványos traktusát megtartotta, így ezzel a nem szokványos gyári futóművel (ami azért átesett egy kis átalakításon) és lámpa kombinációval, maximálisan egyedire sikeredett a Resilience eleje!

Amúgy az első futóművön és a vázon kívül (Omega váz) nem sok minden lett „átemelve” az építés során! Az elejében a csillapításért egy Yamaha R6-ból származó hátsórugó felel, a hátsó traktusba pedig egy Honda VFR-ből származó félkarú lengővilla került beépítésre!

A hátsó csillapítás egy Buell Cyclone-ból származó Showa rugóstag, ami ugyanúgy került beépítésre, mint a Buellnél, a blokk alá! A kerekek két különböző Honda modellből (VFR felni és NSR küllők) lettek összeépítve (az elsőkerék is VFR hátsóból készült!!), amik szintén az egyediséget erősítik! Az FZR1000-ből származó soros négyhengeres erőforrás (ez van a gyári GTS-ben) érintetlen maradt, viszont az injektoros üzemanyag-befecskendező rendszer (EFI) le lett cserélve egy ’87-es FZR1000 karburátor sorra!

A karburátor helyigénye miatt az üzemanyagtartály az egyedi kialakítású farokidomba került, a tank helyét pedig egy takaróidom vette át, amiből a karburátorok kilátszanak! Az élénkvörös festés kiemeli az eredeti váz C alakú nem éppen szokványos vázformáját!

Frugaroli tervei között szerepel, hogy benevezi az Italian Resilience-t a 2020-as motorépítő világbajnokságra (AMD), abban az esetben, ha el nem marad, hasonlóan megannyi idei motoros rendezvényhez. A megmérettetés októberben lesz, reméljük, addigra rendeződik a világhelyzet!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés