A 2021-es új Honda CBR600RR nem jön az európai piacra!

A CBR600RR 2017-ben „tűnt el” az Egyesült Királyságból, mikor életbe lépett az Euro4 norma! Az új 600RR tisztább már ezen szempontból, de mégsem éri el a már életbelépett Euro5 követelményeit, amit az új motorkerékpároknak teljesíteniük kell!

Az új modell technikai szempontból nem túl sokat változott az előző kiadásokhoz képest. A blokk 600 ccm, a váz és a lengőkar azonosak a 2007-es típuséval, és az ülés alatti kipufogót is megtartották a 2021-es modellen! Továbbá az előző modellről a kerekek, a felfüggesztés és a fékek is „átöröklődtek” az új típusra! A megjelenésében felfrissített modell nem csak a festésében hasonlít a CBR1000RR-R nagytestvérre, hanem a fejidom is több, mint valószínű, hogy inspirálta a tervezőket, továbbá a manapság egyre divatosabb aerodinamikai szárny is helyet kapott ezen a modellen!

A műszaki változásról egyelőre nem lehet sokat tudni, de ami látszik, hogy egy TFT műszerfal tájékoztatja a ridert a szükséges információkról!

A Honda hivatalos csatornáján erősítette meg, hogy a 2021-es felfrissített 600RR nem lesz elérhető az európai piacon: “Nincs tervben, hogy ezt a modellt Európában értékesítsük.”

Sokat nem árul el a rövid kisfilm, de izgalmas szerkesztés!

Az okát nem jelölték meg, de biztosra vehetjük, hogy az Euro5 norma miatt. A japán mérnökök átdolgozták az új modellt, hogy megfeleljen a jelenlegi japán környezetvédelmi normáknak, amik nagyjából az Euro4- követelményeinek felel meg, viszont ez még eléggé messze van az Euro5-től, aminek elérése drága lett volna, és teljesítményveszteséget is okozott volna! Az új modell 115 lóerő körül van, ami alig kicsit kevesebb, mint az elődje teljesítménye!

A másik feltételezhető ok, hogy miért nem fektetnek elég energiát és pénzt az európai piacba, a konkurens kategóriák eladási számaiban rejlik! 2020 első negyedévében (a koronavírus elterjedése előtt) Angliában 31 db új Yamaha R6-ot regisztráltak, ami 2019-ben is csak 110 db volt egész évben, de a Kawasaki ZX-6R sem remekelt a 64 db eladott példányával, ami előtte évben 101 db volt éves szinten. Szóval sem a negyedéves számok, sem az éves értékesítés nem ösztönözte a japánokat, hogy megfeleljenek az európai piacra! Valamint erős a gyanú, hogy a többi európai országokban sem „dübörögnek” ennek a kategóriának az eladási számai!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés