A KTM szerkezetátalakítással próbálja elkerülni a csődöt, de a MotoGP projekt marad! (marad???)

A Pierer AG összesített vesztesége az idei első és második negyedévben elképesztő 172 millió euró, míg 2023 közepén a jelentések 53 millió eurós nyereséget mutattak. A társaság nettó adóssága is 89 százalékkal nőtt 2024 második negyedévének végén, összesen több mint 1,4 milliárd euróra.

A Pierer Mobility Group bejelentette, hogy a KTM önkéntes szerkezetátalakításba kezd, hogy elkerülje a csődöt a vállalat folyamatos pénzügyi nehézségei közepette.

A KTM pénzügyi problémái számos drasztikus intézkedéshez vezettek az elmúlt hónapokban, az igazgatótanács hatról kettőre csökkent, miközben több alkalmazottat is elbocsátottak. Az elmúlt hetekben arról számoltak be, hogy a KTM további 300 alkalmazottat bocsát el, miközben januárban és februárban az összes termelés leáll.

Ez annak köszönhető, hogy részvényeinek árfolyama 90%-ot zuhant a 2022 februári csúcsuk óta. Most fizetésképtelenséget fog kérni Ausztriában, és a KTM márkát leválasztják és átstrukturálják, hogy elkerüljék a csődöt.

A teljes közlemény így szól: „ A KTM AG, a Pierer Mobility AG 100%-os tulajdonában lévő leányvállalat, 2024. november 29-én kérvényezni fogja önigazgatással bíró bírósági szerkezetátalakítási eljárás (Sanierungsverfahren unter Eigenverwaltung) megindítását”

A KTM AG finanszírozási igénye jelenleg magas, három számjegyű milliós számot tesz ki. A vezetőség most nem számít arra, hogy a szükséges időközi finanszírozást időben biztosítani tudja.

Az eljárás lehetőséget ad a felügyelet alá tartozó vagyonkezelés folytatására és a KTM-csoport önálló átszervezésére. A KTM AG többi leányvállalatát, különösen az értékesítési társaságokat nem érinti. Az eljárás célja, hogy 90 napon belül megegyezzen a hitelezőkkel egy reorganizációs tervről. A csoport átméretezése nemcsak a KTM-csoport hosszú távú fennmaradását kell, hogy biztosítsa, hanem megteremtse az alapot az eljárásból való megerősödéshez is.

A termelés újradimenzionálása a következő két év során a KTM-nél és kereskedőinél a többletkészlet fokozatos kiigazításához vezet. Ez 2025-ben és 2026-ban összesen több mint 1 milliárd eurós működési teljesítménycsökkenést eredményez az osztrák telephelyeken.

A szerkezetátalakítási folyamat további potenciális veszteségeket fog eredményezni, például olyan egyszeri kiadások miatt, mint a szükséges leírások (pl. aktivált fejlesztési költségek) és a létszámleépítések költségei, valamint az alacsonyabb működés miatti fix költségek elmaradása, valamint a szerkezetátalakítási folyamatból származó teljesítmény és egyéb költségek.

Következésképpen a jelenlegi 2024-es pénzügyi évre a társaság a fent említett okok miatt negatív éves nettó eredménnyel számol, az igen magas három számjegyű milliós tartományban.

Pierer, a KTM vezérigazgatója hozzátette: „Az elmúlt három évtizedben Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártójává nőttünk. Termékeinkkel motorosok millióit inspiráljuk szerte a világon. Most egy box kiállást teszünk a jövőre nézve. A KTM márka életem munkája, és küzdeni fogok érte.”

A KTM a múlt héten ragaszkodott ahhoz, hogy a MotoGP projektje a szokásos módon folytatódjon 2025-ben, a cég pénzproblémái ellenére.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés