
W230 és Meguro S1 – a 2026-os Kawasaki kínálat részeként

A sikeres bevezetést követően mind a W230, mind a Meguro S1 szerepelni fog a Kawasaki 2026-os modellpalettájában, a W230 pedig egy új, Metallic Matte Dark Green (metál matt sötétzöld)
fényezést is kap.
A W-széria a kétezres évek elején éledt újjá a mára legendássá vált W650 modellel, de gyökerei egészen
az 1960-as évek közepéig nyúlnak vissza, amikor a Kawasaki bemutatta első „nagy motorját”, a W1-et – melynek alapjául egy korábbi Meguro modell szolgált, miután a Kawasaki felvásárolta a céget.
A Meguro név önmagában is tekintélyt parancsol: Japán egyik legrégebbi motorkerékpár-márkájaként
2024-ben ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, és továbbra is büszkén képviselteti magát a piacon,
immár a Kawasaki szárnyai alatt.

A két modell egyazon, karakteres, léghűtéses egyhengeres motorblokkal készül, amely egy közös
vázszerkezetben kapott helyet – azonban a stílusbeli megközelítésük eltérő. A W230 igazi „eredeti
ikonként” van pozicionálva, míg a Meguro S1 a hatvanas évek népszerű 250 köbcentis SG modelljét
idézi.
A motor teljesítményleadása egyenletes, a nyomaték pedig bőséges az alsó és középső fordulatszám
tartományban, így a klasszikus léghűtéses blokk finom, de mégis élvezetes gyorsulást biztosít. A
beépített kiegyensúlyozó rendszer további simaságot garantál, míg a részletgazdag megjelenés –
például a nagy, lekerekített hűtőbordák a hengerfejen – a klasszikus formavilágot idézi.
A váz kompakt kialakítása könnyed, kiszámítható kezelhetőséget biztosít, míg a keskeny felépítés
megkönnyíti a láblehelyezést, különösen városi forgalomban. A mindössze 143 kg-os tömeg az egyik
legkönnyebb modellé teszi őket a 250 köbcentis retro sport kategóriában, ezzel is növelve a vezetési
élményt és a magabiztosságot. Alacsony ülésmagasságuk révén pedig a W230 és a Meguro S1
szélesebb motoros közönség számára is elérhető élményt nyújtanak – legyen szó kezdőkről vagy
retrórajongó veteránokról.

Az első ø37 mm teleszkópos villa precíz és kiegyensúlyozott úttartást biztosít, míg a hátsó két
lengéscsillapítós rendszer klasszikus motorozási élményt kínál, 5 fokozatban állítható rugó
előfeszítéssel. Az acél sárvédők, a „borsónyílásos” kipufogó, a küllős kerekek és a retró stílusú dupla
műszeregység tovább fokozzák a hiteles klasszikus hangulatot.
A két modell között vizuálisan is jelentős különbségek vannak: a W230 festett üzemanyagtartálya
domború 3D-s „W” logót kapott, míg a Meguro S1 krómozott tankja festett oldalpanelekkel és ikonikus
„Meguro M” logóval díszített – utóbbi az eredeti Meguro hagyományok előtt tiszteleg. A műszerek
megjelenése, valamint az üléskialakítás is különbözik, ami jól mutatja a Kawasaki figyelmét a legapróbb
részletekre is.

A Kawasaki büszkén őrzi és továbbadja a W és Meguro márkák eredetiségét és örökségét, miközben
izgalmas és élményszerű motorozást kínál az új generáció számára is. W230 vagy Meguro S1 – 2026
ban nehéz lesz a választás, de bárhogyan is dönts, az autentikus motoros élmény garantált.
További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):
