
Az Egyesült Királyságban politikai ígéret lett a buszsáv használata a motorosok számára!

Szöveg és képek: motorcyclenews.com
A motorosok részére is legális buszsáv használattal kampányol egy ellenzéki párt!
Az MCN tudósítása szerint a motorosok számára az Egyesült Királyság egész területén elérhető buszsáv-hozzáférés körüli vita ismét a figyelem középpontjába került, miután Richard Holden (ellenzéki párt közlekedési államtitkár jelöltje) megfogadta, hogy újra megvizsgálja a kérdést, ha konzervatív kormányt választanak.

2024. november 21-én a Munkáspárt elutasította azt a tervet, amely lehetővé tette volna a motorosok számára az összes buszsáv használatát, mondván: „Nincs olyan politikájuk, amely ösztönözné a motorkerékpárok nagyobb mértékű használatát.”
A döntés egy online konzultációt követően született, amely abban az évben március 17. és július 16. között zajlott, és amelynek célja a motorosok buszsáv-használatának alapértelmezés szerinti engedélyezésének – a kerékpárokhoz hasonlóan – véleményének kikérése volt.

A Közlekedési Minisztérium (DfT) 14 327 választ kapott a kérdéseire, a válaszadók többsége azt mondta, hogy határozottan egyetért az állítással: „Ha biztonságosan megtehető, a motorkerékpároknak alapértelmezés szerint engedélyezni kell a buszsávok használatát”. Mindössze 151 válaszadó nem értett ezzel határozottan egyet.
Az erős támogatás ellenére úgy döntöttek, hogy nem folytatják a változtatásokat. A motorkerékpárok buszsávokba való behajtásának engedélyezése továbbra is a helyi hatóságok felelőssége.
„A helyi hatóságok számára jelentős költségekkel járna az új közlekedési táblák és a közlekedésszabályozási rendeletek kiadása, ha a meglévő buszsávok ilyen jellegű módosítását kötelezővé tennék” – magyarázta a közlemény. – „Jelenleg a kormánynak nincs olyan politikája, amely ösztönözné a motorkerékpárok nagyobb mértékű használatát. A jelenlegi álláspont, miszerint a helyi hatóságok saját belátásuk szerint engedélyezhetik a motorkerékpárok buszsávokban való használatát, összhangban van a buszközlekedés fejlesztésére vonatkozó szélesebb körű kormányzati politikával, ösztönözve a gyaloglást és a kerékpározást, és átruházva a hatásköröket a helyi hatóságokra.”

Az ellenzéki közlekedési miniszter-jelölt most azt akarja, hogy ezt a döntést felülvizsgálják: „Tényleg rádöbbentem, hogy az egyik legésszerűbb dolog, amit tehetsz, az az, hogy ahol lehetséges, alapvető szabványként nyissuk meg a buszsávokat.
További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):
