Menedzselés

Herczeg Balázs – Mókus

Akkor ugorjunk kicsit vissza az időben, egészen 2001-ig. Szóval a 2001-es kaposvári streetfighter versenyen – ahol a skót Kevin Carmichael volt a sztárfellépő – Mókus olyant motorozott a szakadt Simsonjával, hogy mindenkinek leesett az álla! Tényleg komoly volt, így elkezdtem ajánlgatni a többi forduló szervezőinek, hogy hívják meg fellépőnek oda is. Akkora már több rendezvényszervezőt is ismertem, így önkéntelenül is elkezdtem foglalkozni a dologgal, hogy fellépéseket szervezzek Mókusnak. Nyár végére ez már egy megegyezett közös munka lett. Ismét belevágtam valamibe, amiről szinte semmit nem tudtam (igaz, akkora már a rendezvényszervezés miatt kezdtek kialakulni a kapcsolataim, ami segített ebben a dologban), de a lelkesedés itt is vitt előre! Mikor kész lett a kaposvári rendezvény videója, küldtem Kevinnek is postán belőle. Ő ezt megmutatta a menedzserének (Robi Allan és Margaret Allen, akik Angliában ismert motoros família és rendezvényszervezők), akiknek annyira megtetszett ez a kismotoros show műsor, hogy meghívták Mókust Skóciába a Scottish Motocycle Show-ra 2002 márciusra! Uhhh basszus!!!! …. Éreztük, hogy azért ez már komoly, volt is izgalom miatta!

Mókussal a La Manche csatornán, útban Skócia felé

Nos, nekem akkor év elején volt egy döntésem (azt láttam, hogy a melóhely, és az, amivel szeretnék foglalkozni nem fér össze, hiszen addigra már több fellépést is szerveztem Mókusnak, meg a skót meghívás kapcsán is látszott további lehetőség), így 2002. március 8-án felmondtam a munkahelyemen (vagyis kirúgattam magam, de ez mindegy 🙂 ), ezzel fejest ugrottam a homályos jövőbe!

2002-ben már számos itthoni fellépése lett Mókusnak, és több külföldi is, köszönhetően a Kevin vonalnak. 2003-ban még az Isle of Man TT-re is eljutottunk, ami valljuk be, azért nem szar dolog (itt próbálom szerényen megjegyezni, hogy az évek során én három alkalommal voltam a Man TT-n, amiért a barátaim utálnak is rendesen …. de kibírom! 🙂 🙂 🙂 ).

2003-ban Mókus nagy sikert aratott a Man TT közönsége előtt is

A 2002-es év minden szempontból sikeres volt, Mókust kezdték megismerni, egyre több bemutatót tudtam szervezni neki, év végére kezdték elismerni a kismotor ellenére…..én meg beleástam magam olyan dolgokba, mint a kamerázás, filmszerkesztés, grafikai munkák kivitelezése (ezek érdekeltek is, de a motiváció az volt, hogy így nem kellett másra várni ezekben a dolgokban), európai utazás szervezése, stb.

Roppantul érdekelt ez a filmes dolog, főleg miután a filmszerkesztést megtanultam hozzá

Szóval pörgött a dolog, az évre az tette fel a koronát, hogy Mókust ősszel meghívták Namíbiába is (igen, ez Afrikában van 🙂 ), ahol Kevinnel tartott közösen műsort! Ennek az útnak a szervezése egy agyrém volt, ez egy külön sztori lenne. Erről tömören csak annyit, hogy egy akkor még nem uniós országból (itthonról) el kellett juttatni Frankfurton keresztül Mókust és testvérét a csoda Simsonnal Afrikába, egy vízumköteles országba!

Indulásra kész a lezárt láda, irány Frankfurt! A visszaút sem volt egyszerű, ugyanis Mókus motorját nem adták fel a repülőre (csak két héttel később érkezett meg), így újból volt egy körünk Frankfurtba

Az engedélyek, vámolás, vízumintézés (ezt csak Bécsben lehetett intézni, ezért két alkalommal kellett kimenni), mintha a hétfejű sárkánnyal harcoltam volna! Szerencsére egy hetet csúszott a rendezvény, így sikerült mindent megoldani akkorra. Kevinnel a frankfurti reptéren találkoztunk, ott még volt egy küzdelem, mire a láda felkerült a repülőre! Köszönet a Lönci Bt.-nek és Nagy Csabának a rengeteg segítségért!

Isle of Man – Peel kikötője. Ekkor még nem gondoltam, hogy később még kétszer is visszatérek ide…..sőt, hogy egyáltalán közel 20 alkalommal utazok az Egyesült Királyságba!

2002-ben Kevinnel egyre szorosabb lett a kapcsolatunk, Mókusnak több angliai közös fellépése volt vele, én meg vittem neki egy feleséget! Na, nem lánykereskedelemben, hanem egy walesi fellépésre egy lány ismerősöm jött el tolmácsolni (épp Angliába készült menni dolgozni, mondtam, ha segít tolmácsolni, ingyen kivisszük….végül a munkából nem lett semmi 🙂 ), ahol össze is jött Kevinnel, majd feleség, ház, kutya, stb. …tudjátok a szokásos sztori 🙂 Később elváltak, de Kevinnel a mai napig megvan a kapcsolatom (kétszer is voltam Skóciában nála turistáskodni).

2004 – Az idegenvezető Kevin
2013 Húsvét – második “civil” kirándulásom a skót felföldön

2003-ban már elég sűrű volt a program, szinte minden hétvégén bemutató, és mellette számtalan média megjelenést (tv, újság) is sikerült tető alá hoznom. A Kevin vonalnak köszönhetően több angliai rendezvényre is érkezett meghívás. Az évet januárban Londonban kezdtük, ahol az angol MCN magazin 9 napos motorkiállítása zajlott. Mókus a 9 nap alatt 27 bemutatót tartott!

London

Mondhatjuk elindult valami, de szeptemberben megszakadt az együttműködés Mókussal. Ekkor úgy gondoltam nem foglalkozok tovább ilyen dologgal, de következő év tavaszára már volt egy angliai bemutató leszervezve, ahová Mókus helyett Angyal Zolit ajánlottam be.

Angyal Zoltán

Halál magabiztos null kezes forgás …. abban az időben ez szinte egyedülálló mutatvány volt

Angyal Zoli akkor egy MZ-vel motorozott, de olyan szinten, hogy tátva maradt a szám! Az angol fellépés után szinte adta magát, hogy szervezzem a dolgait. Évről évre haladtunk előre. Egyre több fellépés, médiás megjelenés, majd 2005-ben az első nagy ugrás, egy nagymotor, amivel már versenyezni is tudott. A CBR600 RR-t a SuperBike Magazintól kapta (milyen véletlen, én akkor épp ott dolgoztam 🙂 ), amivel nagy reményekkel néztünk a jövőbe!

Az egyik mérföldkő volt a karrierben ez az új Honda CBR600RR

Nem volt kérdés a tudása, hamar a világ egyik legjobbjaként tartották számon. A 2006-os stunt Eb-n az összetett 2. helyen végzett Chris Pfeiffer mögött, megelőzve AC Fariast is! Az Eb kaposújlaki fordulóján forgatott a Discovery Channel, így adta magát, hogy a rendezvény kapcsán Angyal Zolival is készítsenek egy műsort (kombinálták a kettőt), amit az egész világon leadtak!

A Discovery Channel műsora szintén közrejátszott az ismertségben

Mint említettem a rendezvényszervezés témakörénél, a nemzetközi háromfordulós Eb-t én szerveztem, aminek egyik mozgatórugója az volt, hogy Angyal Zolinak lehetősége legyen nemzetközi szinten érvényesülni. Sikerült is, ugyanis az Eb után érezhetően megnőtt az ázsiója Európában.

2006 – EB összetett II. hely – Balról jobbra: AC Farias, Chris Pfeiffer, Angyal Zoltán

2006-ban egy érezhető előrelépés volt a nagy motornak, és az azzal elért eredményeknek köszönhetően, egyre több nemzetközi rendezvényre érkezett meghívás, köztük a Man TT-n való fellépés is bekerült a naptárba!

Angyal Zoltán, Németország – MotoXtreme Days – I. hely
2006-ban már a SuperBike / MotomiX “színeiben” utaztam a Man szigetre

A fellépések aránya kezdett eltolódni a külföldi meghívások, versenyek felé. A 2007-es vb újabb mérföldkő volt a karrierjében, ha megnyeri, akkor még jobban kinyílnak az európai rendezvények kapui előtte! Ezzel tisztában voltam, és mikor év elején motorprobléma merült fel, saját pénzből vettem egy 636-os Kawasakit, amit abban a szezonban használt, és amivel meg is nyerte a vb címet!

A 636-os Kawasakival is működött minden trükk ugyanúgy – itt épp egy párizsi rendezvényen

A vb cím meglett, és mint már említettem, el is ismerték, hiszen európai promóciót tettem mögé, előtte és utána is! Innentől az addigi nagy nevekkel együtt, sőt, sokszor helyettük hívták meg a legnagyobb rendezvényekre, hirdetve az eseményt az aktuális világbajnokkal!

2007 Kaposújlak – World Championship:
I. Angyal Zoltán (H),
II. Herczeg Balázs – Mókus (H) – jobbra
III. Christophe Leopold – Duke (FR) – balra

A vb cím elnyerése egy újabb Isle of Man utazást hozott, ugyanis a 2007-es jubileumi Man TT alkalmából (ekkor volt 100 éves a rendezvény) egy stunt riding versenyt is szerveztek, ahová öt versenyzőt hívtak meg. Matti Tepsa (Svédország) és Mattie Griffin (Írország) mellett 3 világbajnok csapott ekkor össze. Chris Pfeiffer (2003-as bajnok) Németországból, Humberto Ribeiro (2004-es bajnok) Portugáliából, és Angyal Zoli (2007-es friss bajnok) Magyarországról! Két fordulóban rendezték a versenyt, de a második körben Angyal Zoli blokkja “felrobbant” a Kawasakiban, így alig tudta befejezni a versenyt a másik motorjával, így végül a harmadik helyen végzett!

2007 Man TT – Az első körben még vezetett, a blokkhiba után örültünk a harmadik helynek is

2008-ban folytatódott az érdeklődés iránta, már a télen számos rendezvény lekötötte a fellépését, beindult a karrier! Ebben az évben bejártuk szinte egész Európát, és lett egy amerikai szponzor is. Havas Petinek köszönhetően (Superzone motorosbolt) a Scorpion sisakmárka európai képviselete szponzorálta. 2009 januárban Floridában a legnevesebb stunt versenyt (StuntWars) is megnyerte, de további Európán kívüli bemutatói is voltak, pl. Cipruson, valamint Indonéziában több alkalommal is volt fellépése!

Az amerikai Scorpion márka Strasbourg melletti európai képviseleténél megkötött támogatás, újabb fontos állomás volt a történetben
Florida – Orlandó. Stunt Wars I. hely
Egy New Yorkban élő magyar motoros (Erik Tulkán) segítségével valósulhatott meg ez az eredmény

A januári verseny után a következő megmérettetés februárban volt. Zürichben a svájci motorkiállítás programjaként került megrendezésre az Indoor Worldchampionship. Itt harmadik helyezést ért el Mókus és Chris Pfeiffer mögött.

Zürich Indoor World Championship
I. Chris Pfeiffer
II. Herczeg Balázs – balra
III. Angyal Zoltán – jobbra

Nyár közepén viszont megszűnt az együttműködésünk öt és fél év után! …. Igen, ugyanakkor, amikor a stunt életben való tevékenységem is megszűnt….. de, ez szintén egy másik sztori.….viszont még mindig van egy szál, ami talán a legközvetlenebbül kapcsolódik a MotoRage Magazin indulásához!

..a folytatáshoz klikk a Média-ra:

Az utazások kb. 90%-a a motoros életben végzett tevékenységemből jött össze, a maradék pedig a “civil” életem hozadéka

Eladó motorok

Videó szerkesztés