Szöveg: Amrein László
Képek: DUB Performance

Fred Duban 2003-óta építi a spéci motorjait a Dub Perfomance nevű műhelyében. Fred Harley fanatikus, ami elsősorban a számtalan átépített Harley motorokban jelentkezett, de ez most valami más! A franciaországi Milleryben (Nancytól északra 20 km) található műhelyből egy olyan alkotás került elő, ami végeredménye talán még magát az építőjét is meglepte kicsit (na jó, ez csak vicc volt 🙂 ). Az viszont biztos, hogy a végeredmény nem az addigi szokványos „faragjuk át ezt a gyári gépet” volt, hiszen a Proto Slug (Csiga prototípus) alapját nem egy széria gép adta, hanem Fred fantáziája.


A recept valahogy így nézhetett ki: végy egy 2200 köbcentis V2-es Merch blokkot, marj ki egy tömbből egy látványos alu lengővillát, hajlíts hozzá egy csővázat, rendelj a Bakertől egy primer hajtást és váltót, a vezérlést szerezd be a JIMS-től, fűszerezd meg egy Öhlins első telóval (hátulra faragjál egyet magadnak), tégy fel egy Rizoma kormányt, formatervezz egy tankot, végy egy gixxer farokidomot (persze karbonból), dobj fel egy radiális Beringer fékrendszert, hajlíts kipufogó csöveket, lásd el őket Micron dobbal, és az egészet festesd le Norbert Milotte mesterrel! 1500 munkaóra után, melegen fogyasztható!

Természetesen nem ilyen egyszerű egy ilyen mestermű elkészítése, hiszen a technikai megvalósítás előtt egy kis időt el kell tölteni a tervezőasztal mellett is, hiszen a kreativitásnak itt kulcsfontosságú szerep jut!

„A Proto Slug annak a különböző hatásoknak az egyvelege, amit én szeretek a motorkerékpárokban! Nem akartam semmi túlzottat, csak egy útra való, és gyors bringát!” – Fred Duban.

Ehhez képest első ránézésre nem az utcai motorozás jut az ember eszébe, hanem inkább a kiállítások standja. Viszont, mint kiderült, nagyon is használható a műalkotás, hiszen a 180 lőerős teljesítmény mellé komoly futómű és fékrendszer került.

A motor ára 250.000 euro, ami szerintem nem reális bármilyen motorkerékpárért sem. Azért, ha nyernék a lottón egy milliárdot, biztos beneveznék egyre – hogy csak legyen! 🙂

„Egy V2-es blokkal sportmotort építeni nehéz, de a külsőség és a funkcionalitás között találtam egy jó mérleget!” – Fred Duban.

„A Sturgis show volt az első bemutatkozásom az USA-ban, ami a lehető legjobb alkalom volt arra, hogy Európán kívül is lássák a munkámat!” – Fred Duban.

Tulajdonos: Dub Performance
Gyártmány: Dub Proto Slug
Készítette: Dub Performance
Építési idő: 1.500 munkaóra
Blokk: 131” (2200 köbcenti) Merch / Dub performance
Karburátor: Dyne / Nology coil
Kipufogó: Micron
Sebváltó: 6 sebességes Baker
Kuplung: Baker
Váz: Dub Performance
Teló dőlésszög: 32 fok
Első villa: Öhlins
Hátsó teló: Dub Performance
Kerekek: Dub Performance
Első gumi: Avon 120/70×18
Hátsó gumi: Avon 300/35×18
Fék: Beringer
Üzemanyag tank: Dub Performance
Olajtartály: Dub Performance
Sárvédő: Dub Performance
Kormány: Rizoma
Markolat: Rizoma
Lábtartó: Dub Performance
Elsőlámpa: V-rod / Dub
Hátsólámpa: Dub Performance
Festés: Norbert Milotte
Ülés: Laurent Fleury

Külön köszönet: Fred Bagur Wild Motocycles Magazine (Franciaország), Goodridge, Beringer, Rizoma, Micron, 55DSL Wear.

(ha tetszett a cikk, szólj hozzá! Bejelentkezéshez segítség az oldal alján)

Eladó motorok

Videó szerkesztés