Motort venni a kanapén ülve? Margit, noormáális??? ….. avagy üdvözlünk a “szép új világ” kapujában!?

Szöveg és képek: Amrein László

Vásárolj Hayabusát a kanapén ülve! …. olvasom egy külföldi motoros hírportálon! Elolvasom, kielemzem, és akár mondhatnám azt is, hogy “húúdejó, már ilyen is van”!
Viszont bennem más gondolatokat vetett fel a hír!

Lassan feje tetejére áll a világ, megszűnik minden eddig normálisnak bevett tevékenység, eluralkodik az elidegenedés, az elzárkózottság, megszűnnek a valódi kapcsolatok, egyre erősebb a virtuális létezés, stb. Még sorolhatnám a jövő előrevetített létezési formáját, köszönöm én ebből nem kérek!

Lassan így néz majd ki egy bandázós motorozás! (a bőrruhák egy filmjelenethez lettek “beöltöztetve”! )

Persze lassan, kicsiben adagolva ez nem tűnik fel az embereknek, sőt, még azt is gondolják, hogy milyen jó, praktikus ez a dolog, hiszen még csak ki sem kell otthonról mozdulnom, és helybe hozzák a neten megvásárolt dolgomat (ugye, lassan kézpénz sem lesz, mert minden online lesz elérhető)! Viszont ezek a kis lépések egy idő után oda vezetnek, hogy szinte észre sem veszi az ember, és egy személytelen, kontakt nélküli, élmény nélküli, totális ellenőrzött világban él! Vagyis nem teljesen élmény nélküliben, mert azt még otthon a szobában is megkaphatja, a mára már egyre jobban elterjedt VR világnak köszönhetően! – persze csak addig, amíg ez nem jutalomként lesz kiérdemelhető valahonnan!

De, hogy a témámnál maradjak, az élmény megfosztás egyik újabb lépcsőfoka lehet a Suzuki Direct 2 You program Amerikában (köszönhetően ennek a Covid őrületnek), hogy ha motort, robogót vagy ATV-t szeretnél vásárolni, akkor el se menj egy üzletbe, hanem rendeld meg a neten! A Suzuki az USA-ban tette közzé ezt az új szolgáltatását, válaszul a pandémia okozta törvényi hatályokra, miszerint, amennyiben az üzletek nyitva tartanak, de a járvány miatt pedig nem mehetsz személyesen vásárolni, akkor az üzletnek kötelessége ugyanolyan szintű szolgáltatást biztosítani a neten keresztül vásárlóknak is, mint amit az üzletben biztosít! Szóval, ha motort akarsz vásárolni, akkor elég pár kattintás a neten, és már várhatod is a csomagot! A szolgáltatásnak megfelelően a kiválasztott kereskedés a motorral együtt küld egy személyzetet is, akik üzembe helyezik a motort, elmondják a tenni – tudnivalókat, megbizonyosodnak róla, hogy képes vagy-e az adott információk alapján kezelni a motort. Ez a rendelkezés nem minden államban hatályos, ezt a jármű-értékesítésre vonatkozó helyi törvények szabályozzák! Ez a Suzuki Direct 2 You program jelenleg június 30-ig érvényes, de benne van a pakliban, hogy a „nagy sikerre való tekintettel” a későbbiekben egyre általánosabb lesz ez a lehetőség, és majd szinte észre sem vesszük, és már nem is lesz lehetőség normál módon motort vásárolni, csak így!

Akár egy ilyen Hayabusát is megvehetsz a kanapén ülve …….. a következő mozzanat pedig, hogy csak rá kell ülnöd a házad előtt! Viszont sok élmény kimarad a kettő között! – fotó: internet

Aki vásárolt már motorkerékpárt (szinte mindegy, hogy újat vagy használtat), annak emlékeznie kell arra az izgalmi, várakozós, számolgatós, ingergazdag állapotra, amíg letárgyalja, rákészül, elmegy érte, megnézi, kipróbálja, hazaviszi folyamatra, ami a plusz esszenciáját adja a motorvásárlásnak! Nos, ez az élményfaktor nem játszik a fenti programban! Ha azt mondom, hogy lassan motorozni sem kell elmenni, lehet nem tévedek túl nagyot, hiszen a VR világban is egyre élethűbb ilyen jellegű élményeket lehet kapni, de, hogy egy ide illő példát említsek (a közelmúltból), már akár motorversenyeket is lehet rendezni, a pilótákat a számítógép elé ültetve! Ugye, hogy nem is annyira fikció ez a nem is túl távoli jövőkép?

Mikor elvitték a ZX636-osom, az is élmény volt, ……. igaz, az negatív!

A kereskedőkre vetítve pedig elképzelhető, hogy egyre inkább egy központi rendszerből szolgálják majd ki a vásárlókat, így nem lesz szükség a kereskedői hálózatra!? Lehet gondolkodni!

Az ebbe az új világba vezető apró lépcsőfokok egyik saját tapasztalata (egy az általam érzékelt sok közül), amit minden OTP-s pénzbefizetésnél eljátszunk:

Ügyintéző: Az előtérben van egy befizető automata, esetleg tud róla?
Én: Igen tudok, viszont nem szeretném használni.
Ügyintéző: Pedig egyszerű….
Én: Igen, csak én jobban szeretem a személyes kapcsolatot, ügyintézést… meg különben az ilyenek miatt hamarosan nem lesz Önnek munkája!
Ügyintéző: Öööö… hát, akkor majd lesz más, annyi dolog van itt a bankban.
Én: Igen, de szerintem elég hamar azt is gépiesítik majd…. mint ahogy a befizetést is.
Ügyintéző: (kis csend, szomorú félmosoly)… hát, hát, lehet, igaza van.

Ez a metódus lassan elérhető lesz az élet minden területén, lásd egy motorvásárlás esetében is!
Üdvözlünk a “szép új világ” kapujában!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Grafikai munkák

Videó szerkesztés

Eladó cuccok

Autómentés – szállítás