Nem csak Bonneville-ben dőlnek meg sebességrekordok!

A dél-ausztráliai Gairdner tó félelmetesen hasonlít az amerikai Utah államban található Bonneville sebességrekordok helyszínéül szolgáló, sóréteggel rendelkező kiszáradt tómederhez. A hasonló paraméterek természetesen magukkal hozták az adottságok felhasználását……

…így 1990 óta rendezik meg az ausztrálok az éves sebességrekord eseményüket Speed Week Lake Gairdner név alatt, ahol természetesen kategóriákra bontva indulnak a versenyzők. A tavalyi rendezvényt az akkor induló korlátozások miatt törölték, viszont idén március 8-12 között megtartották az eseményt, ami a kiesett 30. évforduló ellenére 31.-ként lett aposztrofálva!

A kép akár Amerikában, Bonneville-ben is készülhetett volna!

“A 4800 km²-es területű Gairdner-tó Ausztráliában, Dél-Ausztrália államban, az Eyre-félszigettől északra található. A harmadik legnagyobb lefolyástalan sós vizű tónak számít az országban. Jórészt vastag sóréteg tölti ki, ami akár 120 cm vastagságot is elérhet. Vízzel csak időszakosan nagy esőzések után telik fel. 160 km hosszú és 48 km széles a medre. Partjainál található a Gairdner-tó Nemzeti Park.
A tavat Richard MacDonnell, Dél-Ausztrália kormányzója nevezte el 1857-ben Gordon Gairdnerről.”
– wikipédia

A verseny szisztémája az amerikai „nagytestvér” Bonneville mintájára épül. A kategóriákat itt is elég nehéz lenne kivesézni, annyi féle van belőlük a különböző módosításoknak köszönhetően, így most csak egy kimásolt táblázatban prezentáljuk az alap kategóriákat. Ezeken belül számos különböző osztályt alkotnak a különböző módosítások (váz, motor, üzemanyagellátás, stb.), de talán ez is elég, hogy rávilágítson az esemény nagyságára!

A ccm kategóriákból 16 található a versenykiírásban.

A sok rekord közül most egy Royal Enfield 650 eredményét emeljük ki. A 650-es géposztályban új sebességcsúcsot döntött a Mid Life Cycles Royal Enfield Interceptor 650 Salt Racere, ami „Sabre” becenéven futott a rajtlistán. A kategóriában csak a kereskedelemben kapható ólommentes üzemanyaggal lehetett versenyezni. Az eddigi rekord 2016 óta áll fent 119,961 mph (192 km/h) sebességgel.

A kéthengeres Royal Enfielddel induló Charlie Hallam már az első menetében megdöntötte ezt a rekordot, 123,178 mph-val (197 km/h). A következő napon ennél gyengébben teljesített, de a verseny végén beállította a kategória új csúcsát 130,050 mph-val (208 km/h)!

A Sabre 2019-ben épült az ausztrál Royal Enfield által kiírt motorépítő verseny alatt. Az alkotó csapatot a HRA Geelong (Andrew Hallam) és a Hallam Cycle Works (Charlie Hallam) alkotta. Eredetileg a 2020-as versenyen szerettek volna bemutatkozni vele, de a fent említett okok miatt egy évet várniuk kellett! Mint a példa is mutatja, megérte a várakozás, hiszen az eredményesség az előzetes várakozásaikat igazolta!

A versenyszabályzat nem ad túl sok teret a 650-es kategóriában a módosításoknak, így ezek fényében nem sok technikai elemet tudtak variálni a Sabre felkészítésekor. Az építés technikai jellege egy teljes Öhlins felfüggesztés, könnyűfém kerekek, kormánycsere, Pirelli Diablo abroncsok, egyedi módosított első-és hátsó lánckerekek felszerelésében merülnek ki, valamint egy egyedi lengővilla módosításban, amit a kategória engedte lehetőség szerint a maximális 130 mm-rel hosszabbítottak meg.

Az alaptípusból nyomokban tartalmaz külső jegyeket a kész építés

Ha azt gondolod, hogy ez a 208 km/h nem nagy kaland, akkor azért gondold át, hogy ezt egy kéthengeres, 47 lóerős motor produkálta!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés