Damon Motorcycles: 200 Le, 320 km/h elektromos hajtással.

A Damon Motorcycles céget 2017-ben alapította Dom Kwong és Jay Giraud Kanadában, Vancouverben. A fiatal cég az elektromosság jegyében tevékenykedik, eddig két modelljük vált ismerté Damon Hypersport és Damon HyperFighter néven. Az egyre dinamikusabban növekvő elektromos motorkerékpár-piac rohamosan bővülő szereplői között a Damont akár a „motorokkerékpárok Teslájaként” is lehetne aposztrofálni.

A Hypersport hamarosan kereskedésekben is elérhető lesz

A Hypersport típust 2019-ben mutatták be, egyelőre előrendeléssel lehet hozzájutni, viszont a cég tervei szerint hamarosan nem csak a kanadai és az Egyesült Államok motorkerékpár-piacán lesz elérhető, hanem Európában is. A motorostársadalomban egyelőre erős az ellenérzés az elektromos motorkerékpárokkal kapcsolatban, viszont a Damon Hypersport paraméterei eléggé lenyűgözőek! A 20 kW-os Hypersport 200 lóerővel rendelkezik, a végsebessége pedig 200 nérföld/óra (kb. 320 km/h). A gyorsulása 100 km/h-ra 3 másodperc. A gyár 2 éves akkumulátor garanciát vállal.

Ami viszont az elektromos motorkerékpároknak egyelőre a „gyenge láncszeme”, az a hatótávolság. A Damon 2-300 mérföldet (320-480 km használattól függően) ígér ebben a tekintetben, ami azért elég bíztató már. A típus komoly technikai felszereltséggel bír. Többek között egy sajátfejlesztésű 360 fokos radarrendszer, 45 perces gyorstöltés, első és hátsó 1080P kamerák, wireless csatlakozás, vezetési mód választás, stb.

Az ára 40.000 dollár (kb. 13 millió forint). Egyelőre rendelésre lehet hozzájutni, ami egyre nagyobb számban fut be a gyártóhoz, ezért is sürgetik a piacon való megjelenést minél hamarabb. Az angliai piacra bejelentett 31.000 fontos ár hasonló kategóriában van, mint pl. a BMW M1000RR és a Ducati Panigale V4R modellek.

A HyperFighterről egyelőre ez a sziluett kép áll rendelkezésre a gyártó oldalán

A Hypersport után hamarosan bemutatásra kerül a HyperFighter is, ami az alaptípus egy meztelen változata. A HyperFighter ugyanazokra az alapokra épül, a teljesítménye szintén 200 Le, viszont a végsebessége „csak” 170 mph (kb. 270 km/h), az ára pedig 35.000 dollár.

A Damon hamarosan elérhető lesz Európában, ahol a Tesla jól bevált marketingfogásával próbál vevőkört kialakítani. A nagyobb európai nagyvárosokban tesztnapokon lehet majd kipróbálni mindkét típust.

„Európa hatalmas piaci lehetőséget jelent a Damon számára, és célunk, hogy ezen a területen az e-mobilitás, a technológia és a biztonság élvonalába tartozzunk” – mondta Jay Giraud, a Damon Motorcycles társalapítója és vezérigazgatója. – „Arra számítunk, hogy Európában nagyobb kereslet lesz a Damon motorkerékpárok iránt, mint az észak-amerikai megrendeléseknél. Mivel az európai piac gyorsan áttér az elektromos járművekre, biztosak vagyunk abban, hogy ez a nagy kontinens meghatározó piac lesz a Damon számára, és a biztonságosabb és tisztább kétkerekűek felé való elmozdulásban.”

„Európa számos régiójában a kétkerekűek jelentik az elsődleges közlekedési módot. Számunkra ugyanolyan fontos a biztonság, mint az elektromos mobilitás” – tette hozzá Dominique Kwong, a Damon Motorcycles társalapítója.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés