14 millióért kelt el egy 3000 km-es Vyrus.

Azt tudjuk, hogy a használtmotor-piacon lassan irreális árak kezdenek eluralkodni, pl. a napokban láttam egy 2005-ös Yamaha R6 hirdetést, amit közel 2 millióért hirdettek……., hogy ér-e ennyit vagy sem, az egyéni szempont, kinek hogy. Viszont ez a 2008-as, alig 3000 km-es egyedi igények alapján gyártott Vyrus Razetto nem a klasszikus használtmotor-piacon talált gazdára, hiszen nen egy tucattermékről beszélünk. Ez a gép közel 14 millió forintnak megfelelő dollárért kelt el egy aukción a napokban.

Ez vajon megért ennyit? – tehetjük fel a kérdést. Mivel nem széria motorról beszélünk, így az ár megállapítása egyéni szempontok alapján képződik, az új tulajdonosnak több, mint valószínű, hogy megérte, valamint gondolom nem a konyhapénzből spórolta össze az árát.

Amit a Vyrus márkáról röviden tudni kell, hogy az olaszországi Coriano városban székel. A kicsi, exkluzív motorkerékpár-gyártó cég alapítója az az Ascanio Rodorigo, aki versenyszerelőként dolgozott a Bimotánál a ’70-es, ’80-as években, majd 1985 januárban saját műhelyt nyitott. Az első években a fő tevékenységük a versenymotorok beállítására fókuszált, amiből hamarosan jött a felismerés, hogy bármilyen motorkerékpárt át tudnak szabni egyedi igények alapján is.

Nincs két egyforma Vyrus, ugyanis minden darabot az ügyfél egyedi elképzelése alapján gyártanak le. A Vyrus Razetto-hoz erőforrásként az 1079 köbcentis Ducati dual spark L-twint válaszották. Alapból olasz, kéthengeres V elrendezésű blokkokat használnak, de volt már kivétel, amikor a 986 M2-es típusba a Honda CBR600RR blokkját építették a Moto2-es versenyen való indulás miatt. A Moto2-es terveikről két éve már írtunk, itt vissza is olvashatod.

Az erőforrást egy dupla Omega alumínium vázba építettek, és saját fejlesztésű progresszív lengőkaros felfüggesztéssel látták el. Ez mellett Marvic magnézium kerekek, Brembo fékek, léghűtés, EFI E2 elektronikus üzemanyagbefecskendezés, Zard kipufogó, 6 sebességes váltó és nedves kuplung szerepel még az „étlapon”.

A Razetto teljesítménye 100 lóerő, de, ha hozzá vesszük, hogy a száraz tömege csupán 158 kg, akkor már nem is tűnik olyan kevésnek! (a 100 lóerő véleményem szerint amúgy sem kevés, de ugye, vannak, akik ez az egy adat alapján mondanak ítéletet egy motorról).

A szóban forgó motorkerékpár szinte még bejáratós, alig 1900 mérföldet tettek meg vele (kb. 3000 km), a 45.000 dolláros ár (közel 14 millió forint) pedig a fentebb felsorolt műszaki tartalom fényében nem is olyan elrettentő. Főleg, ha figyelembe vesszük a mai új motor árakat, amikből bármikor tucatszámra jöhetnek szembe az úton, ez viszont a Vyrusról nem mondható el!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés