Azt tudtad, hogy a Skoda első versenygépe egy motorkerékpár volt?

forrás: Visordown.com

Ha a Skoda motort építene, az így nézne ki:

Skoda Slavia B koncepció

A Skoda az archívumában kutat, és kitalálták ezt a futurisztikus motorkerékpár-dizájnt, amelyet a márka története ihletett.

Kevesen tudják, hogy az egyik legkorábbi Skoda gép, amely versenyen indult, egy motorkerékpár volt, és nem egy autó. Pontosabban a Laurin & Klement által gyártott Slavia B volt.

Az 1899-es Laurin & Klement SLAVIA B

Az eredeti Slavia B egy 240 köbcentis egyhengeres motorral rendelkezik, amely 1,5 lóerős teljesítményt ad, végsebessége pedig mindössze 25 mph. A mai mércével mérve csekély teljesítmény, de az 1900-as évek úttörő kerékpárjainak idejében ez komolynak számított. A kerékpárt 1901-ben a Párizstól Berlinig való versenyzésre építették, és versenyzője, Narcis Podsedníček történelmet írt, mivel osztályában ő lett az első (és egyetlen) motoros, aki teljesítette az eseményt.

Ezt a történelmet a Skoda szeretné megünnepelni, és megbízták a Skoda autótervezőjét, Romain Bucaille-t azzal a feladattal, hogy újragondolja ezt a veterán kerékpárt modern formában. Ahogy az egy ilyen projekttől elvárható, a sípoló, régi oldalszelepes motor eltűnt, helyette egy akkumulátor pack kapott helyet, hogy árammal lássa el az elektromos motort. Az 1899-es Slavia B egyes dizájnelemeinek megtartása érdekében a modern kerékpár megtartja a váz alsó bölcsőjét, ami a kor motorjainak általános jellemzője volt.

Az eredeti motorkerékpár egyik jellegzetessége a bőr nyeregtáskák használata, amelyet az ülés elé és hátul alá szereltek fel. Az egyszemélyes ülés is szintén bőrrel lett bevonva, ami dizájnelemet megtartottak ennél a látványtervnél is.

A motorkerékpárról Bucaille azt mondta:

„Valami egyedit szerettem volna készíteni, és visszatérni a márka gyökereihez. Minden nap autókon dolgozom, és mivel a motorokat is szeretem, az elkészítése igazán üdítő változás volt.

A ceruzás vázlatokkal kezdtem, hogy megtaláljam a megfelelő arányokat. Mivel motorkerékpárról volt szó, gyakorolnom kellett egy kicsit – eltelt egy kis idő, mióta utoljára rajzoltam! A papírban az a nagyszerű, hogy bárhol és bármikor lehet vázlatot készíteni – nincs szükség táblagépre vagy számítógépre. Ez egy felfedező folyamat volt. Addig rajzoltam, amíg elégedett nem voltam az eredménnyel.”

Igaz, hogy a Bucaille által tervezett gép csak egy koncepciómotor, de ennek ellenére a Skoda megoldotta, hogy időt és szabadságot hagyjon egyik vezető tervezőjének egy ilyen projekt megvalósítására. Ez azt jelenti, hogy a Skoda kétkerekűje van a láthatáron? Ezt majd az idő fogja eldönteni, de talán nem lenne túl nagy feladat a Skodának felvenni az elektromos motorkerékpárokat a meglévő négykerekű kínálatba.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés