Az első hazai “nyugati” motorosbolt!

Szöveg: Amrein László
Képek: Motorrad

Amikor Budapestre befelé megyünk az M5-ös irányából, nem tudjuk figyelmen kívül hagyni a Nagykőrösi út jobb oldalán látható motorosboltot / márkakereskedést, amely mára az utcakép részévé – és a motorosok körében fogalommá is – vált. Kovács Tamással beszélgettem a MOTORRAD-ból, múltról, jelenről, jövőről

– A “MOTORRAD” elég jól cseng motoros körökben.
– Igen, szerencsére nem csak a budapestiek, és nem csak a suzukisok körében. Annál is inkább, mert egy ideje – 3 éve – hivatalos Ducati képviselet is vagyunk. Ez nem sok idő motorrados léptékkel nézve, hiszen 1985 óta létezik az üzlet. Ezzel lényegében egyidős magával a GSX-R szériával, és ez volt az “első nyugati márkákat forgalmazó motorosbolt…”
– Emlékszem, anno még a Nagykőrösi út másik oldalán…
– Igen, az viszont már motorrados időszámításban is régen volt. “Ducatizásban” viszont viszonylag fiatalok vagyunk, de eddig csak elégedett ügyfelek hagyták el a szalont és a szervizt. Utóbbival például választ adtunk arra a gyakori kérdésre, hogy hol szervizeltessem megbízható módon, jó kezekben – hivatalosan – a Ducatimat a főváros közelében?


– A MOTORRAD viszont nem csak egy szalon és szerviz.
– Így igaz, gyakorlatilag minden területet megválaszolunk, amit csak a motorozás kérdése felvethet. Ruházatot kínálunk tetőtől talpig, a csizmától a nadrágon és dzsekin át a különböző kategóriás bukósisakokig (MT, LS2, Shark). A mindenféle kiegészítő és felszerelés (Bodis, GIVI, EBC, SW-Motech, Mugen Race) forgalmazása mellett ráadásul számos szolgáltatásunk veszi le a terhet a motorosok válláról. Ilyen mondjuk a kár- és hitelügyintézés, eredetiség- és műszaki vizsgáztatás, gumiszerelés, centrírozás… Sőt, megnyitott WebÁruházunk, (www.motorradszerviz.hu), így már a neten is beszerezhető minden – még az is, ami éppen nincs a boltban. A Motul mellett a gyári Suzuki (Ecstar) és gyári Ducati (Shell) olajat kezdtük forgalmazni, és az alkatrész forgalmunk is meglehetősen komoly…


– Amikor felétek járok, mindig a “készpénzes használtmotor felvásárlás” szalagcímet látom a LED-falon.
– Igen, bár a híres nyári EB-győzelem után gondolkodtunk rajta, hogy kiírjuk: Magyarország-Ausztria 2:0 – ahogy az az autópálya felett is olvasható volt.. 🙂
– Azt is észrevettem, hogy amióta megépült a zajvédő fal, nem a legkönnyebb megállni felétek…
– Igen, ezért is szoktunk megadni egy GPS címet az ügyfeleinknek (XIX. Bp., Pannonia u. 54.) a kényelmes – és természetesen ingyenes – parkoláshoz. Visszatérve, sokan számíttatják be, vagy adják el nekünk a motorjukat, ennél fogva szép számú állandó használt készlettel rendelkezünk – egyszerűbben: van miből válogatni! Szerintem Budapest legnagyobb használtmotor-készlete nálunk van.


– És ezt a sok motort úgy tudom, minden nap ki / be toljátok a szalonból…
– Igen, amikor vendégként jártam itt, ezt én is megkérdeztem. De ma már furcsa volna, ha nem ezzel kezdődne / végződne a nap!
– A csapatból gondolom mindenki motoros.
– Igen, többen versenyeztek is, tehát a “csapatépítő tréningek” általában benzingőzösek, legyen az gokart, jet-ski, kis krossz vagy egy kakucsi pályanap…
– Milyen feltételekkel lehet nálatok motort próbálni?
– A használt motorok kipróbálásának feltétele a teljes vételár letétele – mivel voltak már sztorik… Például egyszer valaki letette a fiókba a motor árát, majd elvitte egy próbakörre – és azóta is próbálja, mert vissza nem jött vele!
– És az újaknál?
– Tesztmotorozni természetesen “hagyományos” felelősségvállalási nyilatkozattal lehet. A legnépszerűbb típust,  a V-Strom650-est folyamatosan ki lehet próbálni nálunk a szezonban, de kérésre bármelyik más modellt is.


– Tényleg, melyik modellektől várjátok a legtöbbet idén?
– A Suzukinál az említett DL650 túraenduró az abszolút bestseller, de a nagyobb V-Strom1000 is népszerű, akárcsak a street-vonalas GSX-S750/1000(F). A márka presztízsét a GSX-S1000S – leánykori nevén KATANA – kívánja növelni 2019-ben. A Ducatinál az új Multistrada 950S a titkos(?) favorit idén, amely a nagyobb testvér (1260S) komoly felszereltségét kapta, mondjuk úgy, hogy alapáron. Ez ugyan ötmillió forintot jelent, de hárommillió alatt is van élet, még egy prémiummárka háza táján is: új Monstert és Scramblert is kapni ennyiért.


– Mit üzennél még a motorosoknak, az “utolsó szó jogán”?
– Hogy figyeljék a Facebook (és Instagram) oldalainkat, mert a közeljövőben – május 1-jére – tesztnapot is tervezünk, amikor is kipróbálhatóak lesznek a legújabb modellek! Itt rendezzük a MOTORRAD-ban, ahol mindent megkapnak, ami a motorozáshoz szükséges. Sőt, még egy kicsit többet is 😉

FB: Suzuki Motorrad
FB: Ducati Motorrad
…és Instagram: @motorrad_bp



Grafikai munkák

Videó szerkesztés

Eladó cuccok

Autómentés – szállítás