Elektromos jármű töltése menetközben? Ez lassan nem csak fikció lesz!

Jelenleg az elektromos járművek gyenge pontja a töltési idő! Ha úgy tudnád tölteni a járművedet, hogy nem kell megállni hozzá, az mekkora király dolog lenne, nem igaz?
Igaz, hogy ez a cikk az autókról szól, viszont az elektromos motorkerékpár piacra is ugyanaúgy hatással lesz, ha megvalósul, hiszen szinte mindegy, hogy milyen járműről beszélünk, a technológiát mindegyiknél lehet alkalmazni!

Lassan ez az ötlet nem csak fikció lesz, ugyanis Khurram Afridi (elektromos és számítástechnikai mérnök) és csapata 2014 óta fejleszti ezt a dolgot, a vezeték nélküli telefontöltés és rádióhullámokon keresztül küldött üzenetek szisztémája alapján.

A vezeték nélküli telefontöltés mágneses mezőket használ az energia továbbítására, a járművek töltésénél pedig elektromos mezők használatában látják a megvalósulás lehetőségét, persze léptékekkel nagyobb volumenben gondolkodva, hiszen egy jármű töltése lényegesen nagyobb kapacitást igényel.

“A vezeték nélküli energiaátvitel ugyanazon az alapfizikán alapul, amellyel rádióhullámokon keresztül küldtek üzeneteket a mélyűrben lévő űrhajóknak, például a Voyager esetében is. Esetünkben annyi módosítással, hogy most, sokkal több energiát küldünk sokkal rövidebb távolságon, mozgó járműveknek.” – nyilatkozta Afridi.

Afridi úgy képzeli el a folyamatot, hogy az úttestbe szigetelt fémlemezeket építenének be, amik áramvezetékhez és nagy frekvenciaváltókhoz lennének csatlakoztatva. Ezek a fémlemezek rezgő elektromos mezőket hoznának létre, amik kölcsönhatásba lépnek a jármű alján elhelyezett megfelelő fémlemezekkel. Ezeket a lemezeket a stoptábláknál is el lehetne helyezni, így a lámpánál való várakozáskor, valamint dugókban is lehetne tölteni a járművet.

Persze felmerül a kérdés, hogy akkor ez a töltési mód ingyen lenne? Persze, hogy nem, de erre is van irányvonal. A már jelenleg is használt, úttestbe épített útdíj fizetési számláló szisztémáját kellene csak átalakítani a töltési idő számolására.

Afridi az Egyesült Államok esetében azzal számolna, hogy az úthálózatnak amúgy is szüksége van egy komolyabb fejlesztésre, így ezeket a fémlemezeket ezekben a munkafázisokban be lehetne építeni az úthálózatba, viszonylag kevés költséggel.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés