Elektromos Superbike MotoGP köridővel?
A holland Twente egyetem diákjai egy új elektromos superbike kategóriás gépet mutattak be. A Delta –XE fantázia névre keresztelt motorkerékpár az egyetem Electric Superbike Twente programjában valósult meg, ami ugyanolyan impozáns látványt nyújt, mint rajtrácsokon látható versenygépek.
A program célja, hogy a Delta-XE elérje a MotoGP-ben futott köridőt! A program már a negyedik turnust „fogyasztja”, ugyanis évente egy új hallgatói csoport veszi át a fejlesztést. Az Electric Superbike Twente 150 kilowattos teljesítménnyel bír (kb. 200 lóerő). Az energiát az egyedi, állandó mágneses váltakozó áramú motor, és az 576 cellát tartalmazó 13,5 kWh lítium-polimer akkumulátor biztosítja. Ezt a beállítást egy Cascadia MotionPM150DZR vezérlő vezérli.
A kerékpár acélvázát a holland Bakker Framebouw cég tervezte, és a hagyományos, kétoldalas lengőkarhoz illesztett rácsos kialakítással rendelkezik. Az első felfüggesztés feladatait a CeraCarbon Racing, fejjel lefelé fordított első villája látja el, amely egy Öhlins patronszerkezettel rendelkezik, valamint kerámiával megerősített szénoszlopokkal. Hátul pedig egy Öhlins TTX GP monoshock felelős a csillapításért. A megálláshoz speciális HEL Performance monoblokk féknyergeket alkalmaztak, és súlytakarékosság miatt Marchesini alumínium első és a PVM magnézium hátsó felniken gurul a gép. A motorkerékpár össztömege 485 font (220 kg).
A megjelenést egy igencsak ritka versenygépről, a kétütemű Suter MMX 500-ról mintázták, amit szénszálas anyagból formáztak meg. A burkolat szinte tökéletesen elrejti az elektromos erőforrást, ennek is köszönhető a mai versenygépekkel való hasonlóság. A videóból és a képekből érzékelhető, hogy komoly figyelmet fordítottak a külalakra.
Igaz, hogy még nem került sor a prototípus pályán való tesztelésére, de a hallgatók csapata állítja, hogy a maximális sebessége eléri a 300 km/h-t, a 0-100 km/h-ra gyorsulás pedig 3 mp alatt lesz, de a 0-200 km/h-t is eléri 9 mp alatt!
A Delta-XE először a nyilvános online bemutatkozás után két nappal, a Dutch Innovation Days-en (Holland Innovációs Napok) jelent meg a nyilvánosság előtt. A következő lépés az, hogy a prototípust a versenypályán teszteljék, mielőtt indulnának az elektromos motorkerékpárok versenyein. Az Electric Superbike Twente azt tervezi, hogy az Electric Road Racing Association által rendezett eseményeken mutassa be az új konstrukciót a versenypályán.
További érdekes hírek, cikkek (klikk a képre):