Szöveg: Amrein László, Nagy Mihály
Képek: Mészáros Zoltán
Modell: Fabulya Bogi

A hétköznapi motoros nem gondolná, hogy mit rejt magában egy FT500-as Honda. Viszont egy motorépítő számára lehetőségek tárházát jelenti, hiszen az alapmodell annyira…khhmm, hogy is mondjam…..szóval annyira egyszerű, hogy egy arra szakavatott szem végtelen lehetőséget lát belenyúlni a Honda mérnökeinek munkájába! …. Tudom, tudom… mikor ezt a motort megálmodták, még más volt a trend, az elvárás, de mondjuk ki, ez már abban az időben is csúnya volt! ☺

A szegedi Lowlander Cycles építőműhely is fantáziát látott ebben a típusban, és egy igényes, szemet gyönyörködtető végeredmény született!

Első ránézésre nem látszik, hogy mennyi aprólékos munkával járt az építés – hiszen az összkép egy letisztult, egyszerű formát mutat -, viszont végig véve a munkálatokat, érezhető a ráfordított energia!

A lengővillába 6 cm lett betoldva, ami egy háromszög kerettel lett merevítve. Misi szerint (Nagy Misis – az építő) nem az igénybevétel miatt,
hanem a dizájn motiválta. Természetesen a hátsó lengéscsillapítók is mentek a kukába, KONI rugóstagok kerültek a helyükre. Ezáltal az ülésmagasság is emelkedett kicsit. Egy bontásra szánt másik FT hátsó kereke került az elejébe, ami nem volt egyszerű mutatvány, ugyanis helyhiány mutatkozott.

A féktárcsa is csak befordítva tudott a helyére kerülni. Amúgy a kerekek 18 colosak és 120-as gumi feszül rajtuk. A tank úszta meg talán a legjobban, ott csak egy kis módosításra került sor (az eredeti ülésnek kialakított horpadás lett belemezelve). A hátsó idom és az első sárvédő alumíniumból készült. A hátsó idomba lett integrálva egy Snake Eye lámpa, alája pedig került a rendszámtábla tartó. A kipufogó könyökök rozsdamentes csövekből készültek, a dob viszont krómozott katalógus darab.

A gyári műanyag akksitakaró helyére egy kézzel készített „kopoltyús” takarólemez került. A kormány 22-es rozsdamentes csőből készült, a két végén hátrahajlítva. A kormánybilincs alá lett bújtatva egy ultramodern multifunkcionális műszeregység. A markolatok, lábtartók, lámpák katalógusból származnak. Viszonylag sok króm található a motoron, ami nem sajátossága a Flat Track stílusnak, de a megrendelő ehhez az egyhez ragaszkodott. A fényezésben több mester is részt vett. A Flat Track feliratot maga a megrendelő (Golyó) tervezte.

Eladó motorok

Videó szerkesztés