A motor tavaszi üzembe helyezése!

A BUCHER-MOTOREX Group független családi vállalkozás. Egységei közül a legjelentősebb a BUCHER AG LANGENTHAL, az anyavállalat, mely a MOTOREX márkanevű kenőanyagok fejlesztését, gyártását és forgalmazását végzi.

 A cégalapító Arnold Bucher több, mint 100 esztendeje, 1917-ben a Langenthal közelében található Bützbergben REX márkanéven bőr- és padlóápoló szerek gyártásába kezdett. A motorizáció jelentős fejlődése aztán változást hozott az üzletmenetbe, és a REX-ből 1947-ben MOTOREX lett.

Napjainkban a MOTOREX Svájc első számú olajvállalata, termékeit 80 országban értékesíti. A forgalmazott termékkör a személygépkocsi, motorkerékpár és ipari kenőanyagok, műszaki folyadékok különleges minőséget képviselő, akár specifikus igényeket kielégítő választékára terjed ki.

Néhány éve a BUCHER AG MOTOREX különös hangsúlyt fektet értékesítési és marketing tevékenységére, hogy pozícióit megerősítse export piacain. Manapság világszerte 80 országba exportál. Az elmúlt három évben forgalma 25-40%-kal nőtt évente. Az export eladások a teljes bevételi struktúrában 25%-ot képviselnek.

Annak ellenére, hogy a svájci kenőanyagpiac jelentősen túltelített, az elmúlt években az értékesítés növekedés 7 és 10% között volt. Minden negyedik jármű motorjában, működjön az földön, vízen vagy levegőben, Langenthalból származó olaj teljesít szolgálatot.

7.5 millió literrel a BUCHER MOTOREX rendelkezik a legnagyobb tárolókapacitással Svájcban.

A motorkerékpárok tavaszi üzembe helyezése téli leállítás után a kenőanyagok szempontjából:

A Motorex javaslata, hogy a motorkerékpárt lehetőleg friss olajjal tegyük el a téli leállás idejére. Ennek oka, hogy a fáradt olajban lévő égéstermékek korrozív hatása károkat okozhat a hosszabb időre leállított motor alkatrészeiben. A motor időszakos beindítása, álló helyzetben történő járatása az alkatrészek „átolajozására” egy igazán vitaindító téma. Meglátásunk szerint nem környezetbarát álló helyzetben járatni és a motornak sincs szüksége rá. Amennyiben nem volt lehetőség a szervizre ősszel, legalább a tavaszi szezonkezdet előtt cseréljük le a motorolajat. Ha a csere megtörtént ősszel, az olajszintet, esetleges olajfolyás nyomát akkor is mindenképpen ellenőrizni kell indítás előtt.

Fontos a motorkerékpár típusának és alkalmazási területének megfelelő motorolaj kiválasztása. Ehhez a motor használati utasítása adhat támpontot, az abban szereplő információk pontosan meghatározzák az elvárt kenőanyag minőségét, tulajdonságait. Ha az utasítás nem áll rendelkezése, segíthet a https://www.motorex.com/en-us/sales-consulting/oil-finder/ oldalon található olajkereső szolgáltatás, ami a motor pontos típusának megadása után az összes üzemi folyadékra vonatkozóan felsorolja a típushoz ajánlott termékeket. A motorkerékpárok jelentős részében többtárcsás olajban futó tengelykapcsoló van, így érdemes figyelni arra, hogy a kenőanyag a JASO MA, vagy MA2 szabványoknak megfelelő legyen, ezzel biztosítva a kuplung megfelelő működését. Természetesen egy száraz, vagy röpsúlyos tengelykapcsoló esetén a JASO MB szabvány szerinti kenőanyag a megfelelő, ami energiatakarékos tulajdonságokat takar, ezáltal üzemanyagot lehet megtakarítani. Példaként említhető a Motorex Scooter 5W-40 JASO MB.

Nem felejtkezhetünk meg a motor szezonális felkészítésekor a többi üzemi folyadék ellenőrzéséről sem. A hűtőfolyadék, a fékfolyadék szintjének ellenőrzése elengedhetetlen. A cseréjükre ugyanúgy időszakos előírás vonatkozik, mint a motorolaj esetében, ha nem is olyan sűrű. Általában a fékfolyadékot kétévente, a hűtőfolyadékot négyévente kell cserélni. A csereintervallum gyártónként, típusonként eltérhet. A használati utasításban foglaltakat kell figyelembe venni. A hűtőfolyadékot vízre cserélni nem ajánlott, a hűtőfolyadékot nem csak a fagy elleni védelem miatt kell használni, hanem a forráspontja is magasabb, és a vízszivattyú kenését is az biztosítja. Ezek cseréje, tulajdonságaiknak ellenőrzése nem igazán otthoni feladat, felkészültség nélkül bízzuk inkább szakszervizre a járművet.

Fontos még a leállítás előtt a benzin kezelése. Az üzemanyag is romlandó, a hosszú tárolás során lerakódások keletkezhetnek a motorban, és az elöregedett benzin nem akar majd meggyulladni. Így a motor indíthatatlanná válik. Előbbi okok miatt javasoljuk leállításkor a Motorex Stabilizer adalék használatát, minden benzinfajtához. Szerencsére a régebbi benzin bizonyos fokig regenerálható is a Stabilizerrel, így a tavaszi első indítás előtt is érdemes betölteni.

Különösen problémás lehet az E10-es jelzésű, nem prémium üzemanyag, ami az eddigieknél is magasabb etanol tartalma gondokat okozhat. A levegő páratartalmából megköti a vizet, az korróziót okozhat a tankban, megtámadhat egyes alumínium és gumi alkatrészeket, ami üzemanyag szivárgáshoz, meghibásodáshoz vezethet. Szerencsére a Motorex kifejlesztette az Ethanol Treatment és Stabilizer Plus termékeit, amik képesek az etanol negatív tulajdonságait kiküszöbölni.

Vannak egyéb olyan alkatrészek, amiknek a kenéséről gondoskodni kell, és nem feltétlenül kíván szakembert. Ilyenek a karok, pedálok, kitámasztók, lábtartók csuklóinak kenése. A bowdenek szintén igényelnek karbantartást. A Motorex választékában megtalálhatók azok az kenősprayk pl. Intay MX50, és Joker 440, amikkel ezek a feladatok otthon is elvégezhetők.

A láncápolás mellett sem mehetünk el szó nélkül. Szerencsés ezt is inkább leállításkor elvégezni, hogy álltában se rozsdásodjon be a lánc. A Motorex négyféle láncsprayt ajánl, a terepre valótól az utcain át a versenyfelhasználásig. Fontos azonban, hogy a lánc kenése előtt tisztítsuk meg a láncot a Motorex Chain Clean-nel a korábbi használat során rákerült szennyeződéstől. Így lehet elkerülni lánc korai elhasználódását. A tiszta láncon tud igazán érvényesülni a frissen ráfújt lánckenő anyag. A láncspray alkalmazása után várjunk az indulással legalább negyed órát, hogy az oldószerek elpárologhassanak, így megelőzve a kenőanyag leszóródását.

A motor tisztán tartása szintén fontos dolog, a Motorex széles választékot kínál erre a célra. A takarítás sokkal könnyebb a megfelelő tisztítószer alkalmazásával. Jó példa erre az Insect Cleaner bogároldó, vagy a Wheel Clean felnitisztító. A motor megjelenése jócskán javítható a mosás után alkalmazandó ápolószerek használatával, ráadásul a kosz is nehezebben tapad meg a motor különböző felületein.

A motoros ruházatának ápolására is találunk megoldást a Motorexnél. A Helmet Care sisakápoló hab egyszerre képes kívül és belül is tisztává és jó illatúvá varázsolni a sisakot. A Protex spray pedig a ruházat védelmét biztosítja a vízzel és szennyeződésekkel szemben. Kiválóan alkalmazható a speciális vízhatlan membránok (pl. Gore-Tex) és bőr esetén is.

A Motorex autós és motorkerékpáros termékei megtalálhatók www.olaj.rs3.hu oldalon és a KTM kereskedőknél.

További információ: FB

www.motorex.com

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

VINTAGE

Eladó motorok

Grafikai munkák

Videó szerkesztés

Eladó cuccok

Autómentés – szállítás