Lehullt a fátyol az új Triumph Tridentről!

Alig 3 hete adtunk hírt a Triumph Trident végső tesztfázisáról, és már itt is van a hivatalos modellbemutató!

A Triumph végre bemutatta az új Tridentet, ami egy új belépő szintű háromhengeres, amelyet saját bevallásuk alapján úgy terveztek, hogy a Yamaha MT-07-et ledöntsék a középsúlyú osztály éléről! Sokáig homály fedte az erőforrás eredetét, a találgatások legtöbbször a Street Triple S 660 blokkjára tippeltek, ami nem jött be! Mint kiderült a hengerűrtartalom valóban 660 ccm – így a teljesítmény közel azonos a Triple S-ével -, viszont a blokk belsejében lényeges változás történt, hiszen új a dugattyú, a hajtókar, a hengerfej, a kuplung, a vezérműtengelyek, szóval egy majdnem teljesen új fejlesztésű blokk szolgál az új Tridentben!

A végeredmény egy olyan kombináció lett, ami alacsony fordulaton elég nyomatékos, középtartományban elég széles a használható fordulatszám tartomány, felső fordulaton pedig tisztességes izgalmi élményt tud adni! A gyárnak törekvése volt, hogy a Trident az A2 kategóriában egyedüli háromhengeresként jelenjen meg a piacon…..az MV Agusta Brutale 800 nemigen létezik A2 kivitelben, így akár sikeres is lehet a sztori, hiszen a többi gyártó jobbára két és négyhengeres modellekkel próbálja lefedni ezt a piaci szegmenst.

A futómű szintén új, a Triumph szerint roadster jellegű kezelhetőséget nyújt! Ami a Trident mellett szól még, hogy az alapcsomagban is egész komoly felszereltséget nyújt, mint pl. a 41 mm-es Showa Separate villák, a Nissin féknyergek és a Michelin Road 5 gumiabroncsok, továbbá opcionálisan választható hozzá gyorsváltó és guminyomás érzékelő is. Az ABS alapfelszereltség, de nem az egyre népszerűbb kanyar ABS, viszont a gyár állítja, hogy megfelelő beállításokkal szinte hozza azt az érzést!

A mai trendeknek megfelelően választható használati üzemmódok állnak rendelkezésre, jelen esetben egy utcai és egy nedves útviszonyoknak megfelelő. A számítógép a gázkar és a kipörgésgátló karakterisztikáját befolyásolja! A műszerfal – mára már szinte természetesen – egy színes TFT kijelző, amin keresztül kapjuk a szükséges információkat, sőt, annál többet is, hiszen összeköthetjük az okostelefonunkkal (amennyiben megvásároljuk hozzá a csatlakozási modult), így akár innen is vezérelhetjük a telefonhívásokat, a zenét és a navigációt is!

Viszont, ami talán a legfontosabb az új Trident vásárlók számára, hogy a gyár komoly erőfeszítéseket tett a költségek csökkentése érdekében! Pl. a szervizintervallumot 10.00 mérföldre növelte (16.000 km), ami lényegesen több, mint az eddig megszokott, valamint az egyszerűsített szerelhetőséggel a szervizidőt pedig csaknem a felére csökkentette a versenytársakéval szemben. De talán a legvonzóbb, hogy egy km korlátozás nélküli 2 éves garanciával kerül a gép az üzletekbe! A modell ára 7199 font, ami átszámolva jelenleg kb. 2.940.000 Ft!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés