Régi István – quadversenyző

Szöveg: Amein László

Régi Isti a klasszikus mondással élve, nem mai motoros! … és ezt vehetjük szó szoros értelemben! A sportkarrierje elég impozáns, ismeri a quad versenyzés minden fogását, így megkértem mesélje el a történetét.


– A quad sport itthon eléggé kevés publicitást kap, így annak ellenére, hogy te régi versenyző vagy komoly eredményekkel, gondolom nem tévedek nagyot, ha azt mondom, a motoros társadalom – a quadosokon kívül – nemigen ismeri a neved. Ezen próbáljunk most kicsit segíteni, kérlek mesélj a kezdetekről.

– Régi István vagyok, 1987-ben születtem Mosonmagyaróváron. A quad sporttal 2007-ben ismerkedtem meg. Az első évben off-roadoztam, túráztam és az egyik ilyen off-road versenyen találkoztam a Niggerrel (Varga Norbert amatőr quad sport versenyző / szervező – szerk.), onnan értesültem a zárt pályás Quadcross, és Short-Track versenyekről. 2008-ban egy LTZ-vel kezdtem, majd átültem egy 450-es LTR-re. 2009-ben még örültem, ha a dobogó 3. fokára feltudtam állni, a Deme, Kazár, Benes, Béres csapat uralta általában a dobogót. Ezekben az években Kakucsra, Máriapócsra, Kecskemétre, tehát az aszfaltos pályákra is eljártunk, és itt be kellett látnom, hogy nagyobb motorerőre van szükség a Prestige kategóriában, így hosszas tanakodás után átváltottunk mi is az osztrák KTM márkára, amihez a mai napig hűségesek maradtunk. Egy 450 KTM SX-el kezdtem, utána jött egy svájci kis manufakturális cég az RST (saját vázakat építenek – szerk) amibe egy már akkor is öregnek számító 4 sebességes 520 cm3-es blokkot tettünk. Majd következett a szigetszentmiklósi Bucsi Attila által megépített egyik remekmű a BM (Bucsi Művek).

– Ha jól tudom, akkor ezzel a motorral már feltudtál zárkózni az élvonalhoz, ugye?

– Igen, a BM-mel 2014-től már rendszeres dobogós győzelmeket tudtam aratni. 5 év múlva érkezett meg az igazi nagy vad, az RST 690, ami már egy sokkal korszerűbb 690-es injektoros, brutálisan erős blokk volt. Ebben az 5 évben több blokkot is próbálgattunk, de mind közül jelenleg is ez a legjobb. Ennél a típusnál nagyon fontos, hogy olyan szerelőhöz vigyük, aki kívülről ismeri az adott blokkot. Köszönhetően a szakértelmének 2020 óta a magyar szerelőnk Szilárd, aki első osztályú módon ért ezekhez a típusokhoz.  Idővel a 690-es RST mellé megérkezett a tartalék motor is, szintén egy ugyan ilyen blokkal. Attól függetlenül, hogy tartalékmotor, ennek is teljes értékűnek kell lennie, ha esetleg gond van a fő géppel, hiszen a nemzetközi versenyekre van, hogy több mint 1000 km távolságra is elmegyünk.

– Azért ehhez a sporthoz kell a jó kondi is, ahogy elnézem a futamokat.

Többször hallottam már, hogy a Short-Track versenyekre minimális fizikai felkészülésre van szükség. Ez igaz is, ha mondjuk egy 250-es automata Kymco-val indulsz 😊. Jelen pillanatban az én blokkom közel 100 lóerő teljesítménnyel bír. Ehhez nem csak fizikálisan, de mentálisan is fel kell készülni, hogy abban a pár percben – amíg a futam tart – a maximumot tudd nyújtani. A legtökéletesebb fizikai felkészülés érdekében választottam a mosonmagyaróvári NUTU TEAM csapatát, ahol minden héten kemény erőnléti és küzdő edzéseket végzek. Sajnos a környékünkön, de még a megyében sincs alkalmas Short-Track pálya, ezért különösen büszke vagyok az ötszörös magyar Short-Track bajnoki címemre, illetve a Quad-Track, és a német rövid pályás Short-Track bajnoki címeimre, mivel technikailag szinte teljesen edzetlenül vagyok kénytelen rajthoz állni a már említett pályák hiánya miatt.

– Norbitól hallottam, hogy mindezek ellenére, azért ért kritika a versenyzők részéről.

– Párszor már megkaptam, hogy „persze neked van a legerősebb blokkod”, de, amikor több alkalommal – akár a tartalék, akár a fő quadomat – odaadtam versenyzőknek, akkor meg ment a csodálkozás, hogy nem tudja tartani gázadáskor, illetve a többi quadhoz képest a közel 25kg-os súlytöbblet miatt nem tudja irányítani, illetve 3-4 kör után már elfárad. Ekkor értették meg versenyzők, hogy önmagában a lóerő semmit sem ér a már leírt fizikai, mentális és egyéb felkészülések nélkül. Ha valaki, mi tudjuk az édesapámmal, hogy a győzelmet milyen nehéz megszerezni.

– A versenyzésnek adtatok egy keretet is.

– A saját kis csapatunk, amit viccesen gőzmozdony teamnek neveztek el, 3 személyből áll. A csapatmenedzser édesapám Id. Régi István, az első számú versenyző én vagyok, a második számú versenyző pedig a lassan Oldboy kategóriában induló Varga „Nigger” Norbert. Az elmúlt 15 évben édesapám mindig itt állt mellettem, és a családomtól is mindig megkaptam a kellő támogatást, amit ezúton is hálásan, szívemből köszönök nekik.

– Mint minden technikai sport, így a quadozás is elég költséges, de szerencsére találtál főtámogatót.

– Igen, az idei évben végre lett egy főszponzorom, ő pedig a szlovákiai székhelyű ATV-Parts. Zolinak is nagy tisztelettel köszönöm, hogy az idei évben vállalta a támogatásomat, bárkinek bármilyen quad alkatrészre van szüksége, keressétek őt bizalommal. További támogatóim a Ré-Zsalu Kft., a NUTU Team, és a Magyar Amatőr Quad& Side Sport.

– Hogy tervezed az idei szezont?

Az idei versenyévadban továbbra is célom a német rövidpályás quad bajnokság megnyerése, hiszen az idei évben két régi versenyző is visszatért az enyémnél is erősebb blokkokkal, így a tavalyinál sokkal keményebb csaták várhatóak. Már túl vagyunk az első német fordulón, amit sikerült megnyernem, így jelenleg vezetem a bajnokságot.

– Köszönöm a beszélgetést, további sikereket kívánok!

Eladó motorok

Videó szerkesztés