Görbe Soma #42 – Road to MotoGP!

Az utóbbi pár évben kezdenek feltűnni olyan versenyzőpalánták a hazai motorsportban, akik komoly jövő elé néznek! Ígéretes tehetségek bontogatják szárnyaikat, és csak reméljük, hogy lesz energia és anyagi háttér hozzá, hogy a magasabb osztályokban is eredményes legyen a pályafutásuk!

Itt már sejteni lehetett valamit…..

Az egyik ilyen tehetség Görbe Soma, akiről az utóbbi hetekben egyre többet lehet hallani. Persze a tehetség eddig is ott volt benne, viszont eddig egy viszonylag szűk kör látta benne a potenciált, hiszen a nagyközönség felé az eredményesség a visszajelzés! Az idén, a FIM által kiírt Northern Talent Cup 4 fordulós versenysorozat egy remek lehetőséget biztosított Somának, hogy a nagyvilág előtt is megmutassa tehetségét!

Egy hónap alatt zajlott le a 4 forduló különböző helyszíneken (Sachsenring, Lausitzring, Hockenheimring és Brno), ahol minden hétvégén 2 futamos versenyben gyűjtötték a pontokat! Felemelő érzés volt a magyar himnusz több verseny után is, hiszen Soma a 8 versenyből négyszer a dobogó tetején állt, így az összetett helyezésben megnyerte a komplett versenysorozatot!

Nos, ez már önmagában is egy fantasztikus eredmény, de még tudni kell hozzá, hogy ezt úgy érte el, hogy mögötte sajnos nem volt egy profi kiszolgálócsapat (mint a mezőny nagy részénél), hanem csupán Édesapja segítségével (Görbe Sándor motorépítő – Radical Garage) teljesítette a 4 hétvégét! A fordulókról a MotoRage.hu is beszámolt, most viszont egy kicsit bővebben szeretném bemutatni nektek azt a tehetséget, aki, reméljük még sok – sok éven át fogja eredményesen képviselni hazánkat a nemzetközi motorsportban! Görbe Sanyit, az édesapát kérdeztem az elmúlt versenyekről és kicsit a kezdetekről!

Northern Talent Cup összefoglaló soma eredményéről! Megnézni kötelező!!!!
  • Talán kezdjük az elején. Mikor és hogyan tűnt fel, hogy Somának érzéke van a motorozáshoz?
  • 5 és fél évesen ültettem fel első alkalommal motorra. Nyilván tetszett neki, és gyorsan ráérzett, de ekkor még nem gondoltunk bele többet.
  • Hogyan kezdődött Soma versenyzése?
  • Kijártunk a hangár utcai pályára gyakorolni, ahol több hasonló korú kissrác húzta a gázt a PW50-es Yamahákon. Itt kapott kedvet Soma is, hogy kipróbálja magát a versenyzésben.
  • Az tudjuk, hogy ebben a Northern Talent Cup sorozatban egy KTM RC4 géppel ment (az egész mezőny egyforma motorral versenyzett), de korábban milyen motorokat használt?
  • Kezdetben egy Pw50 Yamahát, aztán ahogy telt az idő, növekedtek a köbcentik is. Honda NSF100, Honda CRF 150 Ohvale, Honda NSF250.
  • A hazai versenyek mellett hol indult még, és milyen eredményekkel?
  • A cseh bajnokságban 2. lett, az olasz bajnokságban 7., és a European Talent Cup-ban Spanyolországban is többször sikerült neki dobogóra állnia!
  • Ez a vírushelyzet nálatok is felborította az előzetes terveket a sorozattal kapcsolatban, viszont – mint már tudjuk – sikerrel abszolváltátok ezt az egy hónapot! Ahogy tudom, szervizháttér nélkül oldottátok meg a sorozatot, és Soma az esések ellenére is tudta folytatni a küzdelmet! Pár szóval összefoglalnád a történéseket?
  • Villámcsapásként ért a hír bennünket, hogy a Covid miatt nem fogunk tudni hazajönni a versenyek között, ami azt is jelentette, hogy ilyen hosszú időre egyik segítő szerelőmtől sem volt elvárható, hogy velünk tartson, így ketten vágtunk neki a lehetetlennek tűnő kihívásnak. Nemcsak anyagilag volt nehéz megoldani, hogy ilyen sok időt töltsünk kint külföldön, hanem mentálisan sem volt könnyű távol a családtól, bőröndből tengetni napjainkat. Szerencsére egy Németországban élő barátunk befogadott bennünket a leghosszabb versenynélküli időszakra, ahol valóban családtagnak számítottunk. Nyilván a motorozással együtt jár a bukás is, hiszen ha gyors akarsz lenni, meg kell találni a határokat. egy-egy ilyen eset után sokszor nagy kapkodás volt, hogy időre rendbe hozzuk a motort, hiszen minden pálya új volt számunkra, így minden edzés lehetőséget meg kellett ragadnunk. Sokszor Soma le sem tudott vetkőzni egy esés után, hanem úgy ahogy volt, bőrruhában segített a motort rendbe rakni, és már ült is vissza, hogy a következő edzésen indulhasson.
Soma vezeti a mezőnyt! Fantasztikus és felemelő látvány volt a képernyő előtt ülve is!
  • Az első nyert verseny után, mikor felcsendült a magyar himnusz, írtad nekem, hogy „jó volt magyarnak lenni Németországban”! Mikor nekivágtatok ennek a sorozatnak, milyen esélyeket latolgattál? Azt gondolom, hogy benne volt egy-két futamgyőzelem, de az elején gondoltad volna, hogy meglesz az összetett első hely?
  • Úgy indultunk neki, hogy szeretnénk a top 6-ban végezni a végén. Soma az első perctől azt mondogatta, hogy ő nyerni jött ide. Én picit realistább voltam, hiszen minden pálya új volt nekünk. Azért is volt olyan felemelő a Himnuszt hallgatni, mert számomra egy egészen új értelmet nyert! Azt hiszem már értem mit jelent egy magyar sportoló számára, amikor külföldön megszólal a hazája himnusza! Mindketten meghatódtunk!
  • Látom, hogy eladó a KTM, amivel Soma versenyzett. Gondolom, akkor a továbbiakban erre a gépre már nincs szükségetek! Mik a további tervek, lehetőségek, hogy néz ki a folytatás?
  • Mivel megnyerte a bajnokságot, jövőre nagy valószínűséggel már indulhatna itt. Arról nem beszélve, hogy a Dorna által kiírt sorozatban az szerepelt, hogy aki megnyeri, az bekerül a Red BULL Rookies Cup-ba. Ezt azonban az utolsó verseny előtt „finomították” azzal, hogy nem biztos, hogy az első helyezettet viszik tovább. Azt gondolom, hogy a 8-ból 4 versenyt megnyerve, és 5 alkalommal a dobogón állva mindent megtettünk, hogy bebizonyítsuk, Soma a legalkalmasabb! Ráadásul a csapatban is megnyertük a sorozatot. Így nincs más dolgunk, mint várni a bírák döntésére.
A győztes motor! Gyűjtőknek érdemes ráfigyelni…lehet, valamikor nagyon sokat fog érni!
  • Soma egy darabig Stefano Favaro csapatában is versenyzett, viszont egy idő után elváltak útjaitok.
  • A Stefano dologra annyiban szeretnék kitérni, hogy Ő már korábban leírta a véleményét Somáról, amiben megállapította, hogy sem a tehetsége, sem a hozzáállása miatt nem alkalmas. Mi azonban köszönjük neki, hogy Soma a spanyol bajnokságban tanulhatott – amiben neki elvitathatatlan szerepe volt -, és további sikereket kívánunk neki a munkájához!
  • Így a végén azért tegyük közzé, hogy kiknek a támogatásával is jöhetett létre ez a fantasztikus eredmény!
  • Köszönjük a Royal Futár, a Virabel Kft, a Fokt-Motor, az X-Ballon kft, a First 2008 kft, a Mugen-Race, a Kék Hold SE, a Beremendi Motorosok, és a Hungarian Legends támogatását…….valamint a sok jó barát egyéni segítségét, ami szintén kellett ehhez a sikerhez!

Mint az elején említettem, az utóbbi időben több tehetséges magyar utánpótláskorú versenyző tűnt fel, viszont, hogy ez hosszútávon beérjen, és újabb sikeres magyar versenyző képviselje hazánkat nemzetközi szinten, ahhoz több is dolog szükséges! Soma és családja részéről a tehetség és az elhivatottság nem kérdés, mint ez a példaértékű eredmény is mutatja, viszont ennek az anyagi része egy szint felett már sajnos nem megoldható a családi kasszából, így iszonyat fontos a karrier támogatása! Szerencsére az indulásnál a fentebb felsorolt támogatók ott voltak Soma mellett, viszont nagy szükség lenne ezt a kört bővíteni a jövőre vonatkozólag! Tökéletesen tudom, hogy nem így működik a szponzoráció, de ha az olvasók között, vagy valaki kapcsolatrendszerében lenne olyan, aki mellé állna Soma karrierjének, az segítség lenne a jövőre nézve! HAJRÁ, SOMA!!!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

VINTAGE

Eladó motorok

Grafikai munkák

Videó szerkesztés

Eladó cuccok

Autómentés – szállítás