Végső teszt alatt az új Triumph Trident!

A Triumph egy igazi középosztályú géppel éleszti újra a Trident nevet a palettáján, aminek a tesztfázisa a végéhez közeledik. Maga a gyár tette közzé az információt még a nyáron, igaz a prototípus végső kinézetét még kicsit homály fedi, ugyanis a bemutatott példány a szokásos álcázó festéssel próbálja titkolni a pontos kinézetet!

A gyár még augusztusban mutatta be a londoni Design Múzeumban a Trident prototípusát, akkor még egy teljesen fehér festésű példánnyal! A külsőség mellé a mai napig nem tettek közzé hivatalos technikai paramétereket, sőt, a cégnél elég nagy a titkolózás ez ügyben, annak ellenére, hogy már 4 éve fut a projekt!

Az információhiányos bemutató után azért lehet tudni pár dolgot, pl., hogy egy háromhengeres folyadékhűtéses blokk hajtja. Nem megerősített hír, viszont erős a gyanú, hogy a Street Triple S 660 blokkját örökölte a Trident! A 660-as blokk alapja az RS 765, aminek lecsökkentették a furat és löketértékeit (77,99 x 53,4 mm-ről 76 x 48 mm-re), annak érdekében, hogy megfeleljen az A2 jogosítvány-korlátozásnak!

Az új Trident 2021-ben két változatban érkezhet Ausztráliába és Új-Zélandra, amelyek közül az egyiket az A2 jogsi kategóriához korlátozzák, hasonlóan, mint a Street Triple 660-at. Igaz, ezek még nem hivatalos „pletykák”, de az biztos, hogy nem lesz akkora, mint a ’90-es évekbeli elődje, amik 750 és 900 ccm-es változatban jelentek meg anno.

A technikai részről egyelőre annyi ígéretet tettek, hogy „alapkategóriában az osztályvezető technológiát alkalmazza”. Nesze semmi, fogd meg jól! De nézzük, milyen infót is lehetett összeszedegetni róla eddig!

Kicsit ekletikusra sikeresett a végső forma, igaz, remekül ötvözi a modernkori megoldásokat a ’60-as évek retro hangulatával! A méretes kipufogódob az emissziós előírásoknak köszönhető, a hátsó sárvédő sportmotorokat megszégyenítő rövidségű, a kétkarú, banánalakú alumínium lengővilla modern formát mutat, viszont az üzemanyagtartály, az első lámpa és a kormány erősen retro! A nem állítható 41 mm-es Showa villák, és a 310 mm-es tárcsákba harapó kétdugattyús Nissin fékek a takarékosság jegyében születtek, mint, ahogy az acélcsövekből készült váz is arról árulkodik, hogy egy minél szélesebb réteg számára elérhető áron kerüljön ki az új gép a piacra!

A vállalatnál hangsúlyozzák, hogy az új Tridentet Hinckley-ben tervezték, de erős a gyanú, hogy Thaiföldön fogják gyártani, mint flottájuk többi modelljét is, amivel szintén a költségeket szeretnék egy határon belül tartani!

A végső, gyártásba kerülő modell leleplezésének az időpontját az elkövetkező hetekben jelenti be a gyár!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Grafikai munkák

Videó szerkesztés

Eladó cuccok

Autómentés – szállítás