Utcai oldalkocsival pályamotorozás!!??
Szöveg és képek: Amrein László
Illés Csaba oldalkocsis K1200-as BMW-jéről már 2 éve írtam egy cikket, amit itt tudsz visszaolvasni (link). Akkor Siófokon találkoztunk, egy parkolóban ki is próbáltam – iszonyatosan furcsa érzés volt -, Csaba viszont a közúton prezentálta, hogyan lehet egyenesben is dönteni! 🙂
Nem hétköznapi látvány egy oldalkocsis motorkerékpár a versenypályán! Illés Csaba megrögzött oldalkocsisként – a saját fejlesztésű oldalkocsiját nemzetközileg is elismerik a szakmában – tavaly a Pannónia ringen méretette meg magát a szóló motorok között. Nem volt egyszerű feljutni a pályára egy oldalkocsis szerelvénnyel, de végül is nagy nehezen megengedték neki!
Csaba a szerelvénnyel 3 perc alá tudott „beesni”, ami a motor kategóriában nem nagy durranás, viszont, hogy tiszta legyen a dolog, Csaba nem a verseny oldalkocsis stílusban nyomja, hanem a klasszikus, utcai kivitellel……..és ez volt az első pályázása! (a Kakucs ringen már megfordult korábban, de a Pannónia Ring ezért egy komolyabb versenypálya)
A BMW K1200 alapból 167 lóerő, de ez a példány kicsit piszkálva van, így közel 180 lóerő a teljesítménye.
De, nem csak a versenypályán, hanem vezetéstechnikai tréningen is kipróbálta már a technikát, és a bójakerülgetésnél is jól vizsgázott a szerelvény!
További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):