A 152 éves Continental zanzásított történelme


Szöveg és képek: Continental Magyarország

1871
Október 8-án Hannoverben részvénytársaságként megalakul a Continental-Caoutchouc- und Gutta-Percha Compagnie. A Vahrenwalderstrassén álló központi üzemben többek közt lágygumitermékeket, gumírozott szöveteket, valamint lovaskocsikra és kerékpárokra való tömör gumiabroncsokat gyártanak.

1882
A vállalat védjegye az ágaskodó ló lesz.

1892
A Continental az első német vállalat, amely pneumatikus abroncsokat gyárt kerékpárokra.

1900
Az első német léghajó, az LZ 1 gázcelláinak légmentes lezárását Continental ballonszövet biztosítja.

1904
A Continental bemutatja a világ első automobilabroncsát, amely futófelületi mintázattal rendelkezik.

1905
A Continental szegecselt csúszásmentes abroncsokat gyárt: ezek az acélszöges abroncsok előfutárai.

1914
A francia nagydíjon háromszoros győzelmet aratnak a Continental abroncsokkal felszerelt Daimlerek.

1921
A vállalat fennállásának 50. évfordulóján a Continental a német vállalatok közül elsőként mutatja be az acélhuzalos abroncsot. Ebben a merev, négyszögletes szövésű vászonanyag helyére rugalmasabb acélszálas szövet kerül. A Continental készíti az első pneumatikus óriásabroncsokat haszongépjárművekre, az addig használatos tömör gumiabroncsok helyett.

1928
A német gumiipar több fontos vállalatával való összeolvadás révén létrejön a Continental Gummi-Werke AG.

1950
A Continental anyaüzeme 13 500 főt foglalkoztat. Az éves értékesítés eléri a 309 millió német márkát, ami kb. 158 millió eurónak felel meg.

1951
A Continental, szoros együttműködésben a Daimler-Benzzel és a Porscheval, megismétli a háború előtti versenysikereit. Continental abroncsokkal felszerelt autóikban Karl Kling, Stirling Moss, Juan Manuel Fangio és más versenyzők megnyerik az 1952-es Carrera Panamericanát és a francia, brit, holland és olasz nagydíjakat.

1955
A Continental elsőként fejleszt ki légrugókat tehergépjárművekhez és autóbuszokhoz. A Continental a német vállalatok közül elsőként kezdi meg a tömlő nélküli abroncsok gyártását.

1972
A Continental forgalomba hozza a szögek nélküli Conti-Contact téli gumit.

1979
A Continental átveszi az egyesült államokbeli Uniroyal, Inc. európai abroncsüzletágát, így szélesebb bázist szerez Európában

1985
A Continental átveszi az osztrák Semperit vállalat abroncsüzletágát.

1987
A Continental felvásárolja az észak-amerikai General Tire, Inc. abroncsgyártó vállalatot. A vállalat 2001-től kezdve Continental Tire North America, Inc. néven működik.

1988
A vállalat világszerte kb. 45 900 főt foglalkoztat. Az éves értékesítés eléri a 7,9 milliárd német márkát, ami kb. 4,0 milliárd eurónak felel meg.

1991
A Continental ContiEcoContact néven elsőként hoz forgalomba környezetbarát személygépjármű-abroncsot. Az ipari termékekkel foglalkozó üzletágat a ContiTech átfogó márka alatt szervezik újjá.

1993
A Continental többségi tulajdont szerez a cseh Barum vállalatban, ennek során átveszi annak személy- és haszongépjármű-abroncsokat gyártó üzemét Otrokovicében, valamint kb. 50 üzlettel rendelkező forgalmazói hálózatát. A Continentalnak most már több mint 2200 abroncsforgalmazója és franchise-a működik, köztük több forgalmazói hálózat, mint pl. a Vergölst.

1998
A Continental felvásárolja egy világméretekben működő egyesült államokbeli vállalat Automotive Brake and Chassis vállalategységét, amelynek magja a Frankfurt am Main-i Alfred Teves GmbH. A Continental megerősíti globális abroncsgyártói pozícióját azáltal, hogy további telephelyeket nyit Argentínában, Mexikóban, Dél-Afrikában és Szlovákiában. További lépések történnek a ContiTech működésének nemzetközi szintre emelése érdekében Brazíliában, Chilében, Mexikóban és Magyarországon.

2000
Új személygépjármű-abroncsokat gyártó üzem nyílik Temesváron, Romániában. A Continental és a Nisshinbo új közös vállalkozást indít (Continental Teves Corporation) a japán és koreai piacra szánt fék- és alvázrendszerek területén.

2003
A Continental bemutatja a ContiSportContact 2 Vmax abroncsot, a világ első, akár 360 km/h sebességre hitelesített közúti abroncsát.

2004
A Continental felvásárolja a Phoenix AG-t. A ContiTech és a Phoenix összeolvadásával a világ legnagyobb gumi- és műanyag-technológiai vállalata alakul meg.

2007
A Continental felvásárolja a Siemens VDO Automotive AG vállalatot, és felküzdi magát a világ öt legfontosabb autóipari beszállítója közé, egyszersmind jelentősen javítja piaci pozícióját Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában.

2009
Sanghajban megnyílik a vállalat új ázsiai központja, valamint egy kutató-fejlesztő központ. A központ megalakítása újabb fontos mérföldkövet jelent a vállalat kínai és ázsiai terjeszkedésében.

2010
Piacra kerül a ContiSportContact™ 5 P. Az új nagy teljesítményű nyári gumit kifejezetten sportautók és tuningolt gépjárművek számára tervezték.

2013
A részvényesek éves közgyűlésén bemutatják a megújult Continental márkát. A ContiLifeCycle a Continental haszongépjármű-abroncsok teljes életciklusára kiterjed. A gumi-újrahasznosításnak és a haszongépjármű-abroncsok újrafutózásának világszerte egyedülálló kombinációja révén a Continental olyan fenntartható megoldást dolgozott ki, amely megnöveli az abroncsok hasznos élettartamát, és jelentős költségcsökkenést eredményez.

2017
Új kutatási-, és fejlesztési központ megnyitása a Szilícium-völgyben, az Egyesült Államokban. Itt különféle vállalati területekről érkező szakértők dolgoznak a jövő fenntartható mobilitását szolgáló megoldásokon.

2019
Az új hannoveri székház ünnepélyes avatása Németországban. Az első bővítési szakaszban nyolc, egymással összekapcsolt épület biztosít majd helyet 1250 alkalmazott számára. A Continental új campusán az alkalmazottaknak zöld területek, egy egészségügyi központ és egy belső bölcsőde áll majd a rendelkezésükre. A befejezés tervezett időpontja 2022. 

2020
A Continental az autóiparban egyedülálló szuperszámítógéppel gyorsítja fel a jövő technológiáinak fejlesztését. Egy rendkívül nagy teljesítményű számítógépes rendszer hálózatba kapcsolása példátlan új mérföldkövet jelent a Continental számára a mesterséges intelligencia (AI) fejlesztésében. Erre például a támogatott, automatizált és autonóm vezetés jövőbeli úttörő technológiáinak kifejlesztéséhez van szükség. Ezzel a technológiai vállalat a szoftver, a hálózatépítés és a rendszerarchitektúra terén meglévő alapvető kompetenciáit hangsúlyozza. 

2021
A Continental 2021. október 8-án ünnepelte fennállásának 150. évfordulóját. Az 1871-ben alapított, hannoveri székhelyű kis gumigyárból mára több mint 192 000 alkalmazottat foglalkoztató globális technológiai vállalat lett. 

2023
152 év tele emberekkel, pillanatokkal és innovációval, ez a Continental. Október 8-án ünnepeltük vállalatunk 152. születésnapját Hisszük, hogy az elmúlt másfél évszázad során nagy dolgokat értünk el, értéket teremtünk egy jobb jövő érdekében: sikeres technológiai vállalatként fenntarthatóvá, biztonságossá, összekapcsolttá és kényelmesé tesszük a mobilitást.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés