Olajcsere – kipróbáljuk a Motul NGEN sorozatot

Szöveg és képek: Amrein László

Az új generációs Motul NGEN 5 és 7 az eddigi 5100 és 7100-es olajok mellé érkeztek, mint új technológiás – regenerált – termékek. Ki kell hangsúlyozni, hogy a regenerált olaj nem gépjárművek motorjából való, hanem olyan olaj, ami olyan ipari berendezésekből származik, ami nem szennyezi az olajat! Pl. transzformátor olaj. Ezeket kombinálják minőségi szűz olajjal.

A regenerálás nagyszámú technikai eljárás, amivel tisztítják és javítják molekuláris szinten, amíg el nem éri a kívánt minőséget. Nos, az NGEN sorozat ettől lesz környezetbarát, nem a már használt olaj „felturbózásától”!

A Motul magyarországi hivatalos forgalmazója a TISZK Kft., akik rendelkezésre bocsájtottak pár kanna regenerált olajat. Ezeket három különböző motortípusba öntöttük bele, amikben előtte is Motul olaj volt használva. A két olaj közti tapasztalatot próbáljuk beazonosítani, megfogalmazni, igaz, nem egyszerű erről utcai felhasználóként tényszerű infót adni, jobbára a kuplung / váltó működésén érhető tetten változás.

Három különböző stílus. Az egyik gép a saját Yamaha R6-om (2004), az előző olaj 7100 most NGEN7, a másik egy Yamaha T-Max 500 robogó (2009), az előző olajat sajnos nem tudjuk, most NGEN7, a harmadik gép pedig egy Suzuki Bandit 650 (2005), az előző olaj 5100 most NGEN5 olajokkal lettek feltöltve.

Viszont a következő olajcsere periódus után lesz egy már mérhető adat, ugyanis a két használt olajat (a korábbi Motult és az új NGEN-t) a TISZK Kft. egy németországi laboratóriumban tervezi bevizsgáltatni, így konkrét, hiteles adatokat kaphatunk a vizsgálat által.

Ennek a laboratóriumi vizsgálatnak az eredményét természetesen közzé teszi majd a MotoRage Magazin.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés