Mi lesz a motorozással 2030 után? Vigyázat, korlátozási terv van készülőben!

A cikkben szereplő terv egyelőre Angliában bukkant fel, de senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy ez viharos gyorsasággal fog elterjedni egész Európában, ha ott megvalósul!

A világmegmentő környezetvédelmi törekvések egyik pontja erősen érinti a sokunk által szeretett, többeknek életformának is tekintett motorozást. Az Egyesült Királyságban 2030-ban tervezik bevezetni a benzin és dízel meghajtású járművekre vonatkozó tilalmi szabályokat (ide tartoznak a robogók, motorkerékpárok, a benzines és dízel szeméylautók, kisteherautók), aminek értelmében elkezdik kiszorítani az utakról az említett erőforrásokat.

A burkolat szinte megtévesztésig elfedi az elektromos jelleget

Ezt egyrészt olyan szigorításokkal érik el, amiknek szinte lehetetlen lesz megfelelni, másrészt a vásárlókat befolyásoló tényezőkkel, amikkel a „zöld” erőforrásokat részesítik előnyben (extra adók, vásárlási kedvezmények, stb.), ezzel is ösztökélve a vásárlót az elektromos meghajtás irányába.

Az angol MCIA (Motocycle Industry Association – Motorkerékpáripari Szövetség) kifogásolja ezeket az intézkedéseket. Készítettek egy dokumentumot Journey to a Brighter Destination (Utazás egy fényesebb cél felé) címmel, amiben kifejtik a motorozás számtalan előnyét mind gazdaságilag, mind társadalmilag, és, hogy ezek miatt ne kerüljenek a tilalom hatálya a alá motorkerékpárok és robogók.

A tervezetből egyelőre még nem derül ki egyértelműen, hogy pontosan mi a szándék a motorkerékpárok esetében, de sokat elárul, hogy az Egyesült Királyság plug-in támogatási rendszerét módosították az elektromos járműveknek kedvezően, ezért az MCIA lépéseket tett a hagyományos kétkerekűek érdekében, érvelve annak számos előnyével.

Az Isle of Man TT-n már évek óta kategória van az elektromos motorok számára

A dokumentum felvázolja a szabadidős motorozás pozitív hatását az emberek mentális egészségére, a hagyományos benzinmotoros motorkerékpárnál egy életciklusra vonatkozó CO2-kibocsátását, a motorozás hatását a gazdaságra, a motorsportra, a motorral dolgozókra, szembe állítva ezeket a töltési infrastruktúra hiányosságaival, nehézségeivel.

Az egyéb közlekedési módokhoz képest a szabadidő- motorkerékpároknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniünk a nagyobb teljesítmény, és a zéró károsanyag-kibocsátásuk tekintetében.
A nulla károsanyag-kibocsátás elfogadása a cél. Lehet, és kell is, hogy legyen egy átmeneti időszak a hagyományos motorok számára, amikor e végpont felé tartunk. Elfogadjuk, hogy nem minden jármű alkalmas minden típusú utazáshoz, ezért az MCIA mindig is támogatta a megfelelő járműnek a megfelelő célú felhasználás elvét, és ez kiterjed a megfelelő politikára/szabályozásra/támogatásra is. ” – áll az MCIA nyilatkozatában.

Egyértelmű és világos információk nélkül – amit a Közlekedési Minisztériumtól vár az MCIA – nehéz megjósolni, hogy mi fog történni, de bizakodása adhat okot, hogy az MCIA lépéseket tesz annak érdekében, hogy a kormányt arra ösztönözze, hogy mérlegelje a tett javaslatokat, és ne vonja be a motorkerékpárokat és a robogókat az eredeti tervezett tilalom hatálya alá.

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés