Időutazás – Tatabánya 1997-98, gyorsulási verseny

Szöveg és képek: Amrein László

Vessetek rám követ, de nem tudom megmondani, hogy mi volt a szervezőcsapat neve a ’97-es tatabányai találkozónak és a gyorsulási versenynek, pedig az egész netet felforgattam az infó miatt. Ha valaki tudja, írja már meg nekem, légyszi!

Utóirat: Windhover Mc volt a rendező klub, egy kedves akkori hölgytagjuk hívott az információval, ezúton is köszönöm! 🙂

Nos, abban az időben kezdtek az utcai gyorsulási versenyek népszerűsödni, amik jobbára egy-egy találkozó részeként kerültek megrendezésre. Így volt ez a tatabányai bulival is, ahol a város egy forgalmas négysávos útját zárták le a gyorsulás miatt…. vagyis csak részlegesen, mert a futamok között azért a menetrendszerű buszokat átengedték időnként. A találkozó annyira nem maradt meg bennem, viszont a gyorsulási verseny annál inkább! Nem véletlen, hogy szinte csak erről készítettem képeket, így ezt is emelném ki ebben a visszaemlékezésben.

’97-es tatabányai bulira még a 600-as Hondával mentem, ’98-ban viszont már a Suzuki GSX-R1100-zal

Megragadó volt, ahogy a sportmotorok végig száguldottak a 400 méteres távon! Persze a biztonsági szempontok itt még nem játszottak olyan szintem, mint szükséges lett volna, a nézők szinte tódultak be a „pályára” az elmenő motorok után nézve. Én akkor még a Honda XL600-assal jártam a találkozókat, de az ilyen látványnak a hatására már szerintem éreztem a motorváltás irányvonalát. Mint említettem az esztergomi Rangers Mc cikknél, ebben az évben volt egy balesetem, amiben összetörött a Honda. A következő motorom már egy Suzuki GSX-R1100 lett a következő tavasszal, ami talán az első lépés volt a motoros életem irányváltásában.

A gyorsulás és a felvonulás programok

1998-ban a tatabányai gyorsulási verseny szintet lépett, ugyanis a korszakalkotó Easy Wolf Gyorsulási Kupasorozat egyik állomása volt, és a helyszín is minden szempontból jobb volt. A régi 1-es utat zárták le, ahol az út két oldalán a védőkorlát biztosította, hogy a nézők ne menjenek be a pályára. Ennek a versenynek a kiemelkedő színvonalát az a profi időmérő berendezés adta, ami idővel az alapja lett a hazai gyorsulási versenysportnak. Ekkor már megjelentek a gyorsulási versenyeken az akkor forradalmian új Yamaha R1-esek. Itt 3 db is volt belőlük, amik Horváth Józsi barátomat annyira megihlették (akivel a később a kaposvári gyorsulási és stunt versenyeket szerveztük), hogy a következő évben ő is beruházott egy vadiúj R1-re………viszont itt még az én régi Gixeremmel állt rajthoz…..szóval ez az időszak meghatározó volt ránk nézve.

’98-ban már profi rajttechnika, valamint a forradalmi R1-esek.

Viszont, ami talán a legerősebb hatással volt ránk, az a cseh Pavel Hanzlik és Milan Rozsypal stunt műsora volt! Enyhe kifejezés, hogy leesett állal néztük a kormányon ülve, egykezes egykerekezésüket a többi mutatványuk mellett! …. és akkor még fogalmunk sem volt a jövőről, hogy nemsokára mi leszünk ennek a stílusnak az egyik hazai mentorai, nekem meg még csak fel sem sejlett, hogy a stunt riding lesz életem meghatározó irányvonala hamarosan!

Pavel Hanzlík műsorától lehidaltunk!.

Szóval, ahogy mentünk előre az időben, és jártunk egyik versenyről a másikra, lassan kezdett kialakulni a jövő….persze nem tudatosan, egyelőre csak sodródtunk az eseményekkel.

A következő Időutazás az 1997-98-as újszilvási Devils Mc bulik lesznek!

További érdekes híreket, cikkeket itt találsz (klikk a képre):

Eladó motorok

Videó szerkesztés